iFLEET » Archiv 2005-19 » Iveco Daily: na naftu, CNG nebo na elektriku
Nejnovější provedení užitkového vozu Iveco Daily se může pochlubit širokou nabídkou variant s nákladovým prostorem o objemu od 7 m3 až do 17 m3a v nabídce je kromě standardního pohonu zadních kol také provedení 4x4. K pohonu slouží turbodiesel o...
Nejnovější provedení užitkového vozu Iveco Daily se může pochlubit širokou nabídkou variant s nákladovým prostorem o objemu od 7 m3 až do 17 m3a v nabídce je kromě standardního pohonu zadních kol také provedení 4x4. K pohonu slouží turbodiesel o objemu 2,3 litru v několika výkonových verzích od 71 kW do 100 kW nebo třílitrový agregát ve verzích 108 kW a 130 kW. Všechny vznětové motory splňují emisní normu Euro IV a jsou vybaveny systémem recirkulace výfukových plynů EGR. Novinkou jsou agregáty EEV (Environmentally Friendly Enhanced Vehicle), jehož normy jsou tvrdší než Euro V. Tyto třílitrové vznětové agregáty nabídnou výkon 103 kW a 125 kW. Oba agregáty mají dvojité přeplňování, systém EGR a filtr pevných částic.
Iveco nově nabízí také verzi poháněnou třílitrovým zážehovým agregátem upraveným pro spalování stlačeného zemního plynu (CNG). Verze nese označení Natural Power a vedle zásobníku na plyn má ještě nouzovou nádrž na benzin o objemu 14 l. Daily s tímto motorem splní i připravovanou normu Euro VI.
Pro sériovou výrobu jsou připraveny také vozy na elektřinu. Pohánět je bude asynchronní třífázový elektromotor s trvalým výkonem 30 kW nebo 40 kW a špičkovým krátkodobým výkonem až ve výši dvojnásobku, tedy 60 kW nebo 80 kW. K akumulaci elektrické energie poslouží NaNiCl (Sodík-Nikl-Chloridové) akumulátory. Jejich nabití trvá pět hodin, dojezd elektrického Iveca Daily je až 130 km. Maximální rychlost je omezena na 70 km/h a tyto vozy tak budou mít využití především v městských aglomeracích.