iFLEET » Archiv 2005-19 » IVG se dnes definitivně změnil na Porsche Česká republika
Očekávaný a dopředu oznámený krok ke změně názvu importérské organizace vozů značek Volkswagen, Audi a SEAT do České republiky se stává dnešním dnem skutečností. Import Volkswagen Group se mění na Porsche Česká republika s.r.o. „Změnou jména se...
Očekávaný a dopředu oznámený krok ke změně názvu importérské organizace vozů značek Volkswagen, Audi a SEAT do České republiky se stává dnešním dnem skutečností. Import Volkswagen Group se mění na Porsche Česká republika s.r.o.
„Změnou jména se i směrem k veřejnosti hlásíme k holdingu Porsche, do jehož struktury od 1. ledna 2012 patříme," říká Josef Roider, generální ředitel společnosti Porsche Česká republika. V České republice je Porsche Holding znám díky své maloobchodní skupině Porsche Inter Auto, která prodává vozy značek Volkswagen, Audi, Škoda, Porsche a Bentley. Na postavení této společnosti se ani po změně vlastnické struktury importéra nic nemění. „Porsche Inter Auto je tak jako dosud členem sítě autorizovaných prodejců se stejným postavením jako ostatní prodejci importéra, kterým je nově Porsche Česká republika," zdůrazňuje Josef Roider. Ve struktuře Porsche Holding Salzburg je importér Porsche Česká republika sesterskou společností Porsche Inter Auto.
Společnost Import Volkswagen Group vlastnil do konce loňského roku koncern Volkswagen AG, poté přešla pod Porsche Holding Salzburg, který je od jara 2011 také součástí koncernu Volkswagen AG. Celá transakce tedy proběhla v rámci koncernu.
IVG/Porsche Česká republika je největší importérskou skupinou do České republiky. Za první pololetí letošního roku převzali zákazníci od prodejců celkem 12 862 vozů značek Audi, SEAT, Volkswagen osobní vozy a Volkswagen Užitkové vozy, což znamená meziroční nárůst o 3,2 procenta. Počet nově objednaných vozů vzrostl dokonce o celých 10 procent na 13 368 vozů.
Za více než dvacet let existence firma předala svým zákazníkům přes 338 000 nových automobilů a také velké množství kvalitních ojetých vozů v rámci programu Das WeltAuto (dříve auto-plus). Toto postavení chce podle Roidera ještě výrazně posílit. „Naším cílem je kromě udržení pozice číslo jedna mezi importéry ve střednědobém horizontu také zvýšení tržního podílu značky Volkswagen osobní vozy na 10 procent a Volkswagen Užitkové vozy na 30 procent. Pokud jde o Audi, na naší ambici zůstat dlouhodobě lídrem prémiového segmentu se nic nemění. Zároveň jsme si předsevzali vrátit značku SEAT mezi desítku nejúspěšnějších na trhu."