iFLEET » Archiv 2005-19 » Jaguar představil XF ve verzi kombi
Automobilka Jaguar představí na autosalonu v Ženevě svou špatně (nebo spíše "na oko) utajovanou produkční kombi verzi svého sportovního sedanu XF. Ta nabízí více prostoru na zadních sedadlech než sedan a zavazadlový prostor o objemu až 1675 l....
Automobilka Jaguar představí na autosalonu v Ženevě svou špatně (nebo spíše "na oko) utajovanou produkční kombi verzi svého sportovního sedanu XF. Ta nabízí více prostoru na zadních sedadlech než sedan a zavazadlový prostor o objemu až 1675 l. Sportovně laděný kombík, jehož celá péřední část je shodná s faceliftovaným sedanem XF, dostane poněkud nelogický název Sportbrake a k pohonu zatím výhradně turbodiesely.
Připravovaný XF Sportbrake je na tom vzhledově a segmentovým zařazením o poznání lépe než první kombík Jaguaru, kterým byl neúspěšný X-Type, určitou nevýhodou proti konkurenci však bude nabídka pouze turbodieselových jednotek pod kapotou. V tomto segmentu je zájem o kultivovanější zážehové agregáty nezanedbatelný. Těmto zákazníkům ale Jaguar slibuje mohutný pětilitrový osmiválec a zřejmě dojde časem řada i na střízlivější zážehovou variantu.
Základem je čtyřválec 2,2 l o maximálním výkonu 150 kW, druhou volbou je šestiválcový třílitr 176 kW, který je k dispozici také ve verzi S, která disponuje výkonem 202 kW a točivým momentem 600 Nm.
Součástí standardní výbavy všech verzí Jaguar XF Sportbrake je vzduchové odpružení zadní nápravy s funkcí automatické úpravy světlé výšky, které nahradilo odpružení vinutými pružinami použité v sedanu. Všechny verze jsou také vybaveny systémem adaptivní dynamiky, který monitoruje kinematiku náprav a díky aktivním tlumičům může až 500krát za vteřinu upravit charakteristiku tlumičů.