iFLEET » Archiv 2005-19 » Jaromír Hájek: chceme opět růst
Od uvedení operativního leasingu na náš trh je největším poskytovatelem těchto služeb společnost LeasePlan. Její úspěšný rozvoj je spojen se jménem Jaromíra Hájka, který v roce 2007 zamířil do vedení o poznání větší italské pobočky LeasePlanu. Po...
Od uvedení operativního leasingu na náš trh je největším poskytovatelem těchto služeb společnost LeasePlan. Její úspěšný rozvoj je spojen se jménem Jaromíra Hájka, který v roce 2007 zamířil do vedení o poznání větší italské pobočky LeasePlanu. Po pěti letech se vrací zpět do vedení domácího zastoupení, aby oživil chřadnoucího lídra trhu...
Jaromíra Hájka jsme navštívili, abychom si popovídali nejen o tom, jak se mu dařilo v Itálii, ale také jaké má plány po svém návratu do českého LeasePlanu. Obsáhlý rozhovor přinese magazín FLEET firemní automobily, který vychází 1. března 2012. Padla v něm mimo jiné otázka na zhodnocení vývoje domácího trhu operativního leasingu po dobu jeho nepřítomnosti:
„Jsem zpátky relativně krátkou dobu a s trhem se ještě seznamuji. Mám zatím jen povšechné informace, ale když to zhodnotím, tak operativní leasing neudělal za těch pět let nějaký zásadní objemový nárůst. A musím otevřeně přiznat, že naše společnost v tomto období spíše stagnovala, zatímco někteří konkurenti své pozice dokázali posílit. Nárůst trhu jako celku ale nebyl nijak markantní, což má své příčiny v globální ekonomické situaci, která trh v minulých letech ovlivnila. Firmy byly velmi opatrné, snižovaly stavy a počty aut ve fleetech, takže jsou zde objektivní příčiny slabého růstu. Na druhou stranu se možná mohlo dělat víc z hlediska osvěty, protože operativní leasing ji stále velmi potřebuje. Už proto, že jsem na základě svých vlastních zkušeností, i zkušeností řady mých kolegů, přesvědčen, že je pro firmy opravdu tou nejlepší formou pořízení vozidel. Samozřejmě za podmínky, že jsou poskytnuta seriózním a stabilním poskytovatelem těchto služeb.“
Jaromír Hájek se vyjádřil také k aktuální pozici LeasePlanu a svým plánům:
„Neztratili jsme sice své vedoucí postavení, to je pravda, ale máme ve správě asi o dva tisíce aut méně, než když jsem odcházel. Tehdy měl třeba Arval jen něco okolo sedmi tisíc aut a dnes jich má dvanáct tisíc, takže se nám citelně přiblížil. Posílili také ostatní konkurenti. Proto doufám, že se nám podaří opět začít dynamicky růst, aby se nůžky mezi námi a konkurencí začaly zase rozevírat. Na druhou stranu ale musím upozornit na jednu důležitou věc: Český LeasePlan má velice dobré finanční výsledky, v rámci celé společnosti jsme dokonce jedni z nejlepších. To znamená, že i náš další růst musí být ekonomicky smysluplný. Nejsme v pozici, že bychom si museli trh kupovat a dělat objemy pro objemy. Kdysi mi jeden významný manažer řekl, že v managementu každé firmy jsou obránci a útočníci. Obránci mají tendenci hájit dobyté pozice, útočníci chtějí jít dál a mít na trhu vedoucí pozici. Já se považuji spíš za útočníka...“