iFLEET » Archiv 2005-19 » Kia faceliftuje pro_cee´d a připravuje novinky
Automobilka Kia podrobila faceliftu poslední z řady Cee´d, sportovní třídveřovou verzi pro_cee´d. Po roce a půl je tak facelift prodejně nejúspěšnějšího modelu Kia na evropských trzích (vyrobeno již přes půl milionu vozů) uzavřen. Podobně jako...
Automobilka Kia podrobila faceliftu poslední z řady Cee´d, sportovní třídveřovou verzi pro_cee´d. Po roce a půl je tak facelift prodejně nejúspěšnějšího modelu Kia na evropských trzích (vyrobeno již přes půl milionu vozů) uzavřen. Podobně jako pětidveřová verze a kombi dostala i sportovní třídveřová verze novou masku s takzvaným „tygřím nosem“, jak nazývá nevelký výstupek ve středu masky chladiče sama automobilka.
Tvarově přepracován je také přední nárazník a nové tvary mají přední světla, včetně mlhových. Vše ostatní zůstalo beze změny. Interiér již prošel modernizací v souladu s faceliftem modelové řady a tentokrát se tedy nezměnilo nic. Shodná tak zůstává i cena. Ta začíná na částce 264 980 Kč.
Pro firemní zákazníky bude letošní plán novinek značky Kia velmi zajímavý, protože již v květnu se na trhu objeví zcela nová generace modelu Picanto, v září bude k dispozici rovněž zcela nové Rio a na sklonku roku posílí šance značky u korporátních klientů nový model střední třídy s označením Optima, který vystřídá nevýrazný Magentis. Všechny novinky značky nesou designérské rysy, které vytváří šéfdesignér značky Peter Schreyer. Zatímco první dva jmenované modely budou na trh uvedeny v pěti a poté i třídveřové verzi, Optima vyjede zatím pouze jako sedan. Spekuluje se také o verzi kombi, ta však zatím nebyla, na rozdíl o sesterského Hyundaie i40, potvrzena. Vedení domácího zastoupení značky Kia věří, že díky novinkám v segmentech, kde momentálně nemá dostatečně atraktivní nabídku, navýší nejen své celkové, ale také fleetové prodeje. „V současnosti tvoří podíl fleetových prodejů na našich celkových prodejích 34 procent,“ uvedl ředitel společnosti Kia Motors CZ Vít Pěkný.