iFLEET » Archiv 2005-19 » Konvenční, nebo hybrid?
Složitější technika s sebou obvykle přináší vyšší pořizovací náklady i zvýšené náklady na pravidelnou údržbu. Tento trend můžeme sledovat u moderních vznětových motorů. Z tohoto klišé se vymyká srovnání vozů s vyspělou technologií Lexus Hybrid...
Složitější technika s sebou obvykle přináší vyšší pořizovací náklady i zvýšené náklady na pravidelnou údržbu. Tento trend můžeme sledovat u moderních vznětových motorů. Z tohoto klišé se vymyká srovnání vozů s vyspělou technologií Lexus Hybrid Drive a klasického pohonu. Citujeme z údajů frimy Lexus:
"Zajímavé srovnání nabízí sedany Lexus GS 450h a Lexus GS 460. Oba modely mají totiž velmi podobnou úroveň výkonu a lze je pořídit za stejnou základní cenu 1 549 000 Kč s téměř identickou základní výbavou. Obě varianty dosahují největší rychlosti 250 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h se liší jen v jedné desetině sekundy: údaj 5,8 s platí pro osmiválcový model GS 460 a neméně působivou hodnotou 5,9 s se může pochlubit hybridní sedan GS 450h."
"Pokud jde však o provozní náklady, vychází z tohoto porovnání jednoznačně lépe hybridní varianta. Majitel hybridního modelu zaplatí například citelně méně za benzin, neboť kombinovaná spotřeba sedanu GS 450h je s hodnotou 7,6 l/100 km o 3,4 l/100 km nižší než u osmiválce GS 460. Budeme-li v našem modelovém případě uvažovat cenu 29 Kč za litr benzinu, ušetří řidič hybridního modelu jen na palivu 88 740 Kč při ujetí vzdálenosti 90 000 km, tedy bezmála 1 Kč na každém kilometru."
"Další nemalá úspora čeká majitele hybridního vozu při jeho pravidelné údržbě. V našem modelovém případě se budeme držet ujeté vzdálenosti 90 000 km za 6 let. Podle oficiálních ceníků pravidelné údržby modelů GS 460 a GS 450h ve všech autorizovaných servisech značky Lexus v ČR vychází průměrná cena šesti předepsaných servisních prohlídek na 77 560 Kč u klasického osmiválce a na 68 917 Kč u hybridního šestiválce. Majitel hybridního modelu tedy ušetří dalších 8 643 Kč.," dodává Lexus.