Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Archiv 2005-19 » Lexus is - bezpečnost na prvním místě

Lexus is - bezpečnost na prvním místě

 
image961

čtvrtek, 27. dubna 2006

Nový Nexus IS je navržen s nejvyšším možným důrazem na bezpečnost. Využívá nejmodernější technologie a postupy jak v rámci aktivní bezpečnosti, tak při ochraně pasažérů při nehodě. Přestože značný význam pro bezpečnostní vlastnosti každého...

 

Nový Nexus IS je navržen s nejvyšším možným důrazem na bezpečnost. Využívá nejmodernější technologie a postupy jak v rámci aktivní bezpečnosti, tak při ochraně pasažérů při nehodě. Přestože značný význam pro bezpečnostní vlastnosti každého automobilu má způsob a účinnost ochrany při nejrůznějších typech nárazu, pro Nexus je neméně významnou oblastí aktivní bezpečnost, jež se snaží nehodám a krizovým situacím předcházet. Pomineme-li vynikající výhled z vozu, jednoznačné rozmístění ovládacích prvků či prvotřídní jízdní vlastnosti, je třeba vyzdvihnout několik nadstandardních bezpečnostních systémů. Vzniku nekontrolovatelných situací během rozličných jízdních situací účinně zabraňuje integrované řízení dynamiky vozu VDIM (Vehicle Dynamics Integrated System). Jedná se o systém, který jedinečným způsobem kombinuje funkce stabilizačního systému VSC, systému řízení trakce TRC, ABS či elektronického rozdělovače brzdné síly EBD. Předností systému VDIM, který je dostupný ve výbavách Luxury a Sport modelu IS 220d, je schopnost předvídání a včasného odhalení rizika vzniku nekontrolovaného chování vozu. To je umožněno právě integrováním všech elektronických systémů podvozku automobilu do jediného komunikujícího celku. Mezi prvky aktivní bezpečnosti lze počítat také vyspělé adaptivní světlomety se systémem I-AFS. Lexus IS je rovněž vybaven všemi běžnými airbagy. Poprvé se v tomto segmentu uplatňují kolenní airbagy pro řidiče a spolujezdce. Nové, větší airbagy, pro přední sedadlo typu TAP (Thorax Abdomen Pelvis, tj. hrudník, břicho, pánev) jsou o 30 % větší než původní a stropní hlavové airbagy pokrývají celou délku interiéru. Model IS je prvním vozem značky Lexus, který byl vyvíjen podle mnohem přísnějších, vlastních standardů společnosti týkajících se bezpečnosti při vzájemném střetu dvou automobilů. Dříve se testy prováděly při rychlosti 50 km/h. Nyní zahrnují čelní kolizi s dvoutunovým automobilem (náraz při 50% přesahu, obě vozidla se pohybují stejnou rychlostí), boční náraz dvoutunového vozidla a náraz s 50% přesahem zezadu za účasti obdobného vozidla. Nový model IS navíc podstoupil i přísné roll-over testy, při nichž je vozidlo převráceno. Kromě předpínačů bezpečnostních pásů, omezovačů síly pro přední a zadní vnější sedadla a systému pro pohodlnější a bezpečnější upoutání dětí vzadu má nový model IS k dispozici také druhou generaci koncepce sedadla omezujícího úrazy hlavy. Přepracovaný systém má novou strukturu opěradla a nový design opěrky hlavy. Nová opěrka hlavy je konstruována tak, aby se při normálním použití co nejtěsněji dotýkala hlavy cestujícího. Když se pak v případě nárazu zezadu dolní část opěradla stlačí směrem vzad, prostor mezi hlavou a opěrkou hlavy se účinně uzavře, což podstatně omezuje riziko hyperflexe krku, která vzniká prudkým pohybem hlavy.



 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz