Limity co2 budou zřejmě "měkčí"
čtvrtek, 25. září 2008
Evropský parlament zřejmě výrazně uvolní normu, která měla omezit automobilové emise CO2. Norma připravená Evropskou komisí tak zřejmě dozná zásadních změn. Budou změkčeny povinné limity, sníženy pokuty za nesplnění limitů (z 95 eur za každý gram a...
Evropský parlament zřejmě výrazně uvolní normu, která měla omezit automobilové emise CO2. Norma připravená Evropskou komisí tak zřejmě dozná zásadních změn. Budou změkčeny povinné limity, sníženy pokuty za nesplnění limitů (z 95 eur za každý gram a vůz navíc na 50 eur). Automobilky také získají více možností, jak limit splnit, například díky započítání takových aktivit, jako využívání solárních panelů na střeše vozidla apod.
Změkčení postupu v boji proti emisím CO2 produkovaných automobily, je považováno za vítězství německých automobilek, které měly vůči navržené normě, která požaduje průměrné emise 130 g/km v roce 2012, nejvíce výhrad. Podle všeho bude tento termín posunut na rok 2015, o rok dříve by měla být zpracována dopadová studie k normě, která by požadovala další snížení na 95 g/km v roce 2020. Bude však záležet na tom, jaké technologie budou k dispozici. V současnosti činí celkový průměr emisí CO2 v Evropě u nových vozů 158 g/km a automobilky již dlouho volají po delší lhůtě pro snížení této hranice na požadovaných 130 g/km. Argumentují přitom vysokými náklady a nedostatečnými opatřeními v jiných oblastech, jako je infrastruktura, vývoj paliv a podobně. Automobily se podílejí na celkových emisích skleníkových plynů v Evropě 14 % a měly by postupným snižováním emisí svých vozů přispět k plánu EU, který počítá se snížením celkových emisí CO2 do roku 2020 o pětinu.