Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Archiv 2005-19 » Mercedes-benz c220cdi

Mercedes-benz c220cdi

 
image1965

Na novou generaci třídy C, která je prodejním tahounem Mercedesu, už řada příznivců značky netrpělivě čekala. Novinka jejich očekávání odměnila atraktivním vzhledem i propracovanými detaily. Mercedes-Benz je stále pojmem, i když se všeobecně...

 
Na novou generaci třídy C, která je prodejním tahounem Mercedesu, už řada příznivců značky netrpělivě čekala. Novinka jejich očekávání odměnila atraktivním vzhledem i propracovanými detaily.   
 
Mercedes-Benz je stále pojmem, i když se všeobecně všichni automobiloví výrobci  snaží o soustavné zlepšování. Novou třídou C pokračovali designéři Mercedesu ve stylu, který odstartovala vrcholná řada S. To ovšem neznamená, že by tvarová unifikace zašla tak daleko, jako například u Audi. Třída C působí zcela svébytně a hranatější příď dodává vozu lehký retro nádech. Oproti velmi hladkému, elegantnímu předchůdci přibylo hran ale i oblin, zaujme třeba protažení dělicí roviny kapoty a blatníků do stran, takže spára při pohledu zboku navazuje na spodní linii bočních oken. To je jeden z „retro“ prvků, druhým je v případě verze Avantgarde velký znak automobilky zakomponovaný do mohutné mřížky chladiče se třemi lamelami, zatímco v případě verzí Classic a Elegance má mřížka pět horizontálních lamel a je zalomena do V. Pravověrným ctitelům Mercedesu by možná u Avantgarde mohla vadit absence „pohledu na svět před trojcípou hvězdu“, méně ortodoxním ale vzhled přídě verze Avantgarde učaruje.
 
Interiér
V interiéru testovaného vozu vládla černá barva, kterou narušovaly jen doplňky v barvě hliníku. Tedy sportovní styl, dalo by se říci. Tomu se neprotiví ani provedení volantu nebo sedadel. Tříramenný multifunkční volant má věnec se zesílením v místě úchopu, přední sedadla se mohou pochlubit výrazným tvarováním, specifickým pro Avantgarde, které slibuje dobrou boční oporu. Černo-stříbrné provedení zdůrazňuje poměrně strohé tvarování přístrojové desky i středové konzoly. Použité materiály rozhodně nejsou špatné, přístrojová deska má příjemný dezén a měkčený povrch, nejlepší zástupci masového segmentu ale v tomto ohledu dnes už nezaostávají. Co přesvědčuje, je zpracování a slícování všech dílů v interiéru.
 
Příznivce značky a modelu potěší zvětšení prostoru pro nohy cestujících na zadních sedadlech. Předchozí generace v tomto ohledu nijak nehýřila, nový model W 204 ale nabízí rozvor 2760 mm, tedy o 45 mm víc než předchůdce. Ve střední třídě se dnes sice najde i delší rozvor, ale tato hodnota rozhodně patří k obstojným.
 
Středová konzola je ve své horní části plně integrována do masivního panelu přístrojové desky. Na jejím vrcholu je umístěna vyklápěcí multifunkční barevná obrazovka, pod ní výdechy ventilace a tlačítka ovládání funkcí vozu. Těch není vzhledem k možnostem, které výbava nabízí, mnoho, protože leccos řeší otočný a polohovací ovladač, ne nepodobný systému iDrive od BMW či MMI od Audi. Verze Mercedesu je verze je velmi intuitivní, grafické rozhraní povedené a vede uživatele rychle ke zvolené funkci. Ergonomii je třeba pochválit také v ostatních oblastech: správně je umístěno tlačítko výstražných světel, kromě tlačítek na volantu má řidič při ovládání audiosoustavy k dispozici také vhodně umístěný masivní otočný regulátor-vypínač. Na absenci pravé páčky u volantu si řidič rychle zvykne, stejně jako na „špalací“ parkovací brzdu.
 
Odkládací prostory pro řidiče řeší dvojí uzavíratelná schránka mezi předními sedadly, z nichž jedna funguje  jako držák nápojů. Kapsy ve dveřích jsou poměrně malé, schránka před spolujezdcem má standardní objem.
 
Sedadla poskytují řidiči a přednímu spolujezdci vynikající komfort a zároveň oporu. Velký rozsah nastavení (to platí také o volantu) umožní zaujmutí správné pozice snad každému. Boční vedení je velmi dobré, rozměry sedáku i opěradla uspokojí i nekonfekční postavy. Zadní sedadla mají dostatečně dlouhý sedák, jehož sklon přispívá k pohodlí cestujících. Místa v oblasti nohou je dost.
 
Zavazadlový prostor nabízí 475 l využitelného objemu, tedy o 5 l více než předchozí generace. Potěší možnost otevírat víko zavazadelníku dálkově, tlačítkem na elektronickém klíči. Víko se samo otevírá, zavírá se manuálně, ale to už člověk sahá nikoli na ušpiněné vnější madlo, ale na čalouněné a čisté vnitřní. Celkový dojem z interiéru vozu je navzdory určité strohosti a absenci něčeho, co působí opravdu hodnotným dojmem, příznivý. Vše je na svých místech, vše je dobře zpracováno, nic neruší. Výsledný komfort určitě odpovídá nárokům na prémiovou střední třídu.

Autor: Richard Plos

Celý článek přináší zářijový AutoBusiness

 

 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz