Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Archiv 2005-19 » Michelin buduje novou síť. Osloví i fleety

Michelin buduje novou síť. Osloví i fleety

 
fa43__cpo9244

úterý, 19. ledna 2010

Společnost Michelin buduje v Česku franšízovou síť Euromaster, která má zastřešovat odborná místa prodeje a servisu pneumatik. Již koncem minulého roku oslovila dopisem potenciální zájemce z řad stávajících i nových zákazníků. Vyplynulo to s...

 

Společnost Michelin buduje v Česku franšízovou síť Euromaster, která má zastřešovat odborná místa prodeje a servisu pneumatik. Již koncem minulého roku oslovila dopisem potenciální zájemce z řad stávajících i nových zákazníků. Vyplynulo to s exkluzivního rozhovoru, který FLEET uskutečnil v centrále společnosti Michelin pro Česko, Slovensko, Slovinsko a Maďarsko, která se nachází v Budapešti.
Vedoucím projektu, který se realizuje pod hlavičkou čerstvě založené společnosti Euromaster Česká republika s.r.o., je Miloš Hanefl. Ten Fleetu řekl, že v současné době již existuje dohoda o zapojení sedmi prodejních míst do sítě Euromaster, které působí pod dvěma společnostmi. V obou případech se jedná o stávající zákazníky Michelinu, podle slov Hanefla „jednoho většího a jednoho menšího“. Projekt franšízové sítě Euromaster byl dosud zahájen v Polsku a v domovské Francii. Sama značka Euromaster však existuje v řadě zemí mnohem delší dobu – pod tímto jménem totiž Michelin provozuje vlastní maloobchodní prodejny. Partnerský projekt Euromaster naopak přepdokládá uchování samostatnosti partnera, jehož jméno se bude i nadále používat vedle značky Euromaster. „Nejde nám o uniformu, ale o kvalitu,“ říká obchodní ředitel Michelinu pro čtyři středoevropské země Michel Dain. Franšízanti by měli těžit zejména ze zkušeností a know-how výrobce, respektované značky a výhodnějších nákupních podmínek pneumatik. Euromaster bude sjednávat i výhodnější nákupní ceny spotřebních dílů, které prodejní místa využijí při své autoservisní činnosti. Předpokládá se totiž, že servisní místa budou rozvíjet i činnosti sahající za hranice pneuservisu. Za podporu ze strany Euromasteru budou členové sítě platit určitý fixní poplatek a budou povinni dodržovat závazné standardy v oblasti vizualizace, kvality a odběru pneu z portofilia Michelinu. Podíl povinného odběru bude podle slov zástupců firmy nižší, než tomu bývá u jiných franšízových konceptů.

„Pneumatiky si vyžadují experty,“ to je heslo sítě a současně poselství, kterým se obrací na své zákazníky. Je nasnadě, že mnoho z nich bude i z řad těch firemních. Pokud síť Euromaster dosáhne zajímavého teritoriálního pokrytí, může se stát zajímavou alternativou právě pro fleety a leasingové společnosti.

Franšízové koncepty v oblasti pneuservisu v naší zemi zdaleka ojedinělé. Vedle vlastní maloobchodní sítě svůj franšízový koncept nabízí společnost Barum Continental, pod jménem Premio rozvíjí franšízy také Goodyear, zatímco Bridgestone je v Česku aktivní se sítí First Stop. Již druhým rokem je na trhu také koncept Vianor finského výrobce Nokian Tyres. Stále více pneuservisů se prezentuje „v barvách“ některého z předních hráčů na trhu.
 

 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz