Modelová ofenziva renaultu
středa, 9. ledna 2008
Do důležitého segmentu malých vozů přibudou letos od 1. února dva nové modely francouzské značky Renault: Clio Grandtour a Grand Modus. Oba modely rozšiřují dosavadní typové řady a jejich cílovou skupinou jsou spíše mladí lidé. Díky větším...
Do důležitého segmentu malých vozů přibudou letos od 1. února dva nové modely francouzské značky Renault: Clio Grandtour a Grand Modus. Oba modely rozšiřují dosavadní typové řady a jejich cílovou skupinou jsou spíše mladí lidé. Díky větším zavazadlovým prostorům mohou plnit úlohu i rodinných vozů.
Bernard Chrétien, generální ředitel Renaultu Česká republika, při představení vozů poukázal na zvláštní význam vozů typu kombi pro české zákazníky. Dokazuje to mimo jiné obliba vozu Renault Mégane Grandtour, který je ze čtyř karosářských verzí v ČR zdaleka nejprodávanější. Podobný zájem očekává Renault i u modelu Clio Grandtour, který je prvním kombi u řady vozů Clio. Proti pětidvéřovému hatchbacku vůz narostl do délky o 21 centimetrů (na 4202 mm) a jeho zavazadlový prostor se zvětšil na 439 litrů, což je zhruba o 50 % více než u základního modelu. Při sklopení zadní řady sedadel se objem pro zavazadla zvětší až na 1277 litrů, přičemž rovnou ložnou plochu zajišťuje dvojitá podlaha, jež je součástí všech stupňů výbav. Prodloužená část karosérie je doplněna o třetí pevné okénko a mírně svažující se střecha je prodloužena malým spojlerem. Motorová paleta zahrnuje dva zážehové a dva vznětové agregáty s výkonem od 50 do 74 kW. Všechny vozy splňují požadavky ECO2, které si Renault stanovil jako interní normu pro moderní automobily počátku 21. století. Emise CO2 jsou proto u všech motorů menší nebo rovné 140 gramům na kilometr a průměrná spotřeba dosahuje u zážehových motorů 5,9 a 5,8 l/100 km, u vznětových 4,5 a 4,4 l/100 km.
Renault Modus, který je v ČR v prodeji třetím rokem, nezaznamenal na našem trhu podstatný úspěch a podle Chrétiena se měsíční prodej pohyboval kolem pěti šesti kusů. Důvodem neúspěchu prý byl nedostatečný prostor pro zavazadla. Tento hendikep nový Grand Modus plně odstranil: jeho zavazadlový prostor má v základním uspořádání objem od 305 do 410 litrů v závislosti na posunutí zadní řady sedadel. Při sklopení zadních sedáků se zavazadlový prostor zvětší až na 1454 litrů. Vůz proti základnímu typu narostl do délky o 24 cm (nyní 403 cm), rozvor se zvětšil o 9,3 cm na 2575 mm a je nyní shodný s rozvorem Clia. Změnil se i vzhled přídě, zejména díky nově tvarovaným světlům, jež opustila původní tvar trochu připomínající Myšáka Mickeyho. Nový, již ne kruhový, je i tvar zadních skupinových svítilen. Celkově vůz působí dospělejším dojmem, přičemž jeho vnější rozměry jsou stále ještě velmi kompaktní. Grand Modus bude v ČR v prodeji se stejnými motory jako Clio Grandtour. Modus v původní podobě se již v ČR nebude prodávat.
Oba vozy mají stejnou základní cenu 314 900 korun, která je při zahájení prodeje snížena o akční slevu 25 000. Špičková provedení, jimiž jsou u obou vozů provedení Dynamique s motory 1,5 dCi 63 kW, stojí u Clia 445 900 korun a u Modusu 430 900 korun. I pro ně platí akční sleva 25 000.