Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Archiv 2005-19 » Modernizace Fabie a Roomsteru

Modernizace Fabie a Roomsteru

 
bcc6_fabia_facelift10

úterý, 23. února 2010

Škoda Auto zveřejnila první fotografie a informace o modelech Fabia a Roomster po faceliftu. Vedle drobných vzhledových změn ale došlo také k technické modernizaci, která se dotkla nabídky pohonných jednotek. Inovovaná příď má za úkol opticky oba...

 

Škoda Auto zveřejnila první fotografie a informace o modelech Fabia a Roomster po faceliftu. Vedle drobných vzhledových změn ale došlo také k technické modernizaci, která se dotkla nabídky pohonných jednotek. Inovovaná příď má za úkol opticky oba modely rozšířit .

Omlazený vzhled vozů Fabia a Roomster stojí na nové mřížce chladiče a nově tvarovaných širších světlometech. Vzhled obou modelových řad doplňují dále nová hliníková kola a nové odstíny laku. S modelovou řadou Fabia se společnosti Škoda Auto v uplynulých letech podařilo vytvořit základ portfolia kompaktních vozů, které zahrnuje pět různých modelů.

Svou premiéru budou mít na autosalonu v Ženevě novinky pod kapotou - moderní, většinou přeplňované motory. V České republice bude celkově k dispozici pět zážehových a tři vznětové agregáty. Výkonové spektrum sahá u zážehových od 44 kW do 77 kW (Fabia), respektive od 51 kW do 77 kW (Roomster). Všechny pohonné jednotky dodávané do zemí Evropské Unie splňují normu EU 5 a nabízí příznivou spotřebu.

Dlouhodobě nejprodávanější verze na našem trhu, tříválec o objemu 1,2 litru, byla modernizována. V nabídce je nově ale další „dvanáctiskovka“, tentokrát se však jedná o čtyřválcový přeplňovaný agregát 1.2 TSI ve dvou výkonových verzích: 63 kW a 77 kW. Ve spojení s optimalizovanou dvojspojkovou převodovkou DSG, která pracuje se sedmi převodovými stupni, nabízí nový zážehový motor 1,2 TSI o výkonu 77 kW spotřebu 5,3 litru na 100 km. Obě výkonové varianty budou k dispozici také s pětistupňovou manuální převodovkou.

Turbodiesely pokrývají výkonnostní spektrum od 55 kW do 77 kW při zdvihovém objemu 1,2 a 1,6 litru. Všechny vznětové motory jsou vybaveny filtrem pevných částic a mezi nejdůležitější změny patří přechod na vysokotlaké vstřikování pomocí systému common rail, který dosahuje vstřikovacích tlaků až 160 MPa. Rychlá reakce piezoelektrických vstřikovačů umožňuje provést až pět vstřiků v jednom taktu. Vozy tak nabídnou citelně klidnější chod motoru, zejména v porovnání s předchozím tříválcovým agregátem 1.4 TDI se vstřikováním čerpadlo-tryska...

 

 
dce9_untitled5ed6_fa_001bcc6_fabia_facelift10
 
 
 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz