iFLEET » Archiv 2005-19 » Na návštěvě v design centru Hyundai
Měli jsme možnost seznámit se s připravovanou novinkou značky Hyundai – vozem střední třídy s karoserií kombi. Tedy něčím, co tady zatím ještě nebylo. Fotografie jsme ovšem nepřivezli. Vstup do design centra automobilky Hyundai v Rüsselsheimu je...
Měli jsme možnost seznámit se s připravovanou novinkou značky Hyundai – vozem střední třídy s karoserií kombi. Tedy něčím, co tady zatím ještě nebylo. Fotografie jsme ovšem nepřivezli. Vstup do design centra automobilky Hyundai v Rüsselsheimu je povolen pouze po odložení fotoaparátů a mobilních telefonů do trezoru. Následuje průchod „rámem“ jako na letišti, takže nelze skrýt ani špionážní minikameru... Nový model, zatím s označením VF, je zatím stále přísně střežen před zraky veřejnosti. K jeho premiéře dojde na autosalonu v Ženevě, tedy za půl roku. Tam by již měl nést označení Hyundai i40.
A jaké tedy velké kombi od korejské značky je? Zcela nepochybně tvarově atraktivní a dobře promyšlené. Najdeme na něm dokonce některé prvky ze sportovního konceptu i-Flow (na titulním snímku). Příď je tedy o poznání propracovanější a agresivnější než u modelu i30, světla ozdobí pás LED pro denní svícení, který vytváří zajímavý a od nynějška zřejmě pro značku typický obrazec. Střecha se směrem vzad mírně svažuje, díky vysokým bokům vůz působí masivně, ale přesto velmi elegantně. Zajímavě je vyřešena záď vozu. C sloupky mají negativní sklon a navíc vykrojení do oblouku. Jak jsme viděli na modelech v měřítku 1:4, právě s touto patrií si designéři hodně hráli. Výsledkem je nezaměnitelný a zajímavý styling, i když je asi již nyní jasné, že právě tato partie bude názory veřejnosti polarizovat. Nám se líbila...
Ještě více se nám ale zamlouvá interiér. Jeho finální verze, která dále rozvíjí prvky z nové Sonaty (druhé foto), nabídne opravdu hodně: velmi atraktivní tvarování přístrojové desky i středové konzole, pečlivé zpracování, příjemné materiály. V přístrojovém štítu naleznou zákazníci za mírný příplatek i LCD displej s barevnou vizualizací různých informací o vozidle a jeho funkcích. Grafika je velmi povedená. Kvitovali jsme i objemné úložné prostory a vynikající přední sedadla. Zadní se nám zdála možná až příliš měkká, ale zase je zde opravdu hodně místa nad hlavou. Zavazadlový prostor má základní objem okolo 570 l, po sklopení zadních opěradel vznikne téměř rovná ložná plocha (opěradla zůstanou jen mírně „do kopce“) o délce asi 1,8 m. Nákladová hrana je velmi nízko – asi 58 cm nad zemí.
Z letmé předpremiéry nového modelu i40 je zřejmé, že se mají zákazníci na co těšit. Cena zatím ení stanovena, na našem trhu by se měla novinka objevit v březnu příštího roku.