Návrat pracanta: nissan np300
pátek, 20. června 2008
Dva roky po svém stažení z trhu se vrací do nabídky Nissanu v modernizované podobě legendární model Pick-up, který nese nové modelové označení NP300. Nissan obnovením nabídky tohoto vozu reagoval na situaci po uvedení modelu Navara na trh. Ten měl...
Dva roky po svém stažení z trhu se vrací do nabídky Nissanu v modernizované podobě legendární model Pick-up, který nese nové modelové označení NP300. Nissan obnovením nabídky tohoto vozu reagoval na situaci po uvedení modelu Navara na trh. Ten měl totiž Pick-up nahradit, ale jeho výrazný styling a bohatá výbava z něj spolu s nejvýkonnějším motorem v kategorii udělaly automobil, který se od původního čistě pracovního zaměření odklonil směrem k segmentu automobilů pro volný čas. Návratem modernizovaného Pick-upu tak Nissan hodlá opět oslovit i ty zákazníky, kteří nevyžadují nic více a nic méně než odolný, robustní a spolehlivý pracovní vůz do náročných podmínek. To vše za příznivou cenu.
Nissan představil novinářům inovovaný model v Maďarsku, poblíž města Tapolca, kde bylo možno jej vyzkoušet i při jízdě lesním terénem. Léty provozu prověřená a nyní vylepšená konstrukce opět prokázala, že v roli pracovního nástroje má stále co nabídnout. Základem modernizace vozu se stal motor, který byl osazen systémem vstřikování common rail a splňuje samozřejmě emisní normu Euro 4. Jeho výkonnost zůstala stejná, tedy 98 kW a 294 N.m točivého momentu. Konstrukce vozu s žebřinovým rámem i tvary karoserie zůstaly oproti původnímu Pick-upu v zásadě beze změn.
Uživatelé Nissanu NP300 se budou moci opět spolehnout na vysokou nosnost, která činí podle verze 955 kg až 1115 kg. Tahat lze přívěs o hmotnosti až 2,8 t. Lesní, těžařské, energetické, stavební a další společnosti, jejichž činnost zahrnuje jízdu mimo zpevněné komunikace, určitě uvítají velmi dobrou průchodnost vozu terénem. Světlá výška činí 230 mm, nájezdové úhly vpředu i vzadu jsou shodně 31°, hloubka brodění až 450 mm a boční náklon může dosahovat až 48°. Vůz má také ochranu palivové nádrže a vany motoru pro službu i ve velmi náročných podmínkách. Pro jízdu v terénu slouží redukce (terénní předloha) převodovky a diferenciál zadní nápravy s omezeným prokluzem. Mezinápravovým diferenciálem vůz vybaven není, pohon všech kol je tedy možno zapínat pouze na nezpevněném povrchu. Za normálních podmínek je poháněna zadní náprava. Mezi výhody patří i malý poloměr otáčení (pouze 5,6 m). Objem palivové nádrže 75 l umožňuje dojezd přes 700 km. Výhodou pro uživatele je prodloužení servisních intervalů na 30 000 km, záruka je poskytována na tři roky nebo 100 000 km, podle toho, co nastane dříve. Záruka proti prorezavění je šestiletá.
Na trh bude Nissan NP300 dodáván ve třech verzích: Single Cab, King Cab a Double Cab. Single Cab nabídne nejdelší ložnou plochu (2235 mm) a třímístné uspořádání interiéru. Verze Double Cab má délku ložné plochy 1865 mm, je čistě dvoumístná a za sedadly nabízí odkládací prostor. Double Cab je plně pětimístným vozem a délka jeho ložné plochy činí 1485 mm. Výbava Basic pro všechny verze zahrnuje dvojici čelních airbagů, ABS, výškově nastavitelný volant či přípravu pro rádio s dvěma reproduktory. Verze Double Cab je navíc dodávána také ve verzi Sport, která již zahrnuje klimatizaci, rádio s CD přehrávačem, dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky ovládaná přední a zadní okna i vnější zpětná zrcátka.
Jednou z výhod NP300 budou jeho ceny. Ty začínají na 529 900 Kč za provedení Single Cab, 546 800 Kč strojí provedení King Cab a 569 900 Kč pětimístný Double Cab. Ve výbavě Sport pak přijde Double Cab na 666 200 Kč (všechny ceny jsou bez DPH).