Nejméně co2? peugeot a citroën.
čtvrtek, 15. listopadu 2007
Podle nedávno uveřejněné studie v Bruselu sídlící ekologické skupiny pro dopravu Transport & Environment, je automobilka PSA Peugeot-Citroën v honbě za co nejnižšími emisemi CO2 na špici pomyslného pelotonu. Její portfolio v roce 2006 vykazovalo...
Podle nedávno uveřejněné studie v Bruselu sídlící ekologické skupiny pro dopravu Transport & Environment, je automobilka PSA Peugeot-Citroën v honbě za co nejnižšími emisemi CO2 na špici pomyslného pelotonu. Její portfolio v roce 2006 vykazovalo průměrné emise CO2 na úrovni 142 g/km. Těsně druhý skončil Fiat s hodnotou 144 g/km. Obě automobilky jsou tedy velmi blízko splnění dobrovolného závazku automobilových výrobců dosáhnout v roce 2008 hodnoty průměrných emisí CO2 140 g/km. Na opačném konci pořadí stojí dnes již neexistující seskupení DaimlerChrysler, jehož automobilová nabídka vykázala průměrné emise 188 g/km, jen o 4 g/km bylo lepší BMW. Pokud bychom hodnotili jednotlivé země s automobilovým průmyslem, pak bychom zjistili, že jsou na tom německé automobilky nejhůře: Jejich průměrné emise jsou na hodnotě 173 g/km. Průměr italskýcha francouzských automobilek činí 144 g/km. Průměr japonských automobilek a jejich nabídky v Evropě je 161 g/km.
Překvapivý trend vykázaly automobilky, u kterých emise CO2 v porovnání s rokem 2005 nepoklesly, ale naopak stouply. Patří mezi ně například Volkswagen, který podle údajů T&E zvýšil své emise o 0,9 %, ještě horší byl DaimlerChrysler s nárůstem o 2,8 %. Obě automobilky ale stejně jako jiní pracují na technologiích, které jim umožní výraznější snížení emisí CO2. Nic jiného jim asi nezbude, protože evropská komise zřejmě na konci roku definitivně stanoví budoucí emisní limit 130 g/km, který bude platit od roku 2012.