Nissan cabstar druhé generace
středa, 14. června 2006
Nissan v říjnu představí nový Cabstar, který bude součástí produktové strategie v oblasti lehkých užitkových a nákladních vozů v Evropě. Konstrukční řešení novinky v kategorii vozů hmotnosti 2,8 – 4,5 tuny staví na základech současného modelu. Jeho...
Nissan v říjnu představí nový Cabstar, který bude součástí produktové strategie v oblasti lehkých užitkových a nákladních vozů v Evropě. Konstrukční řešení novinky v kategorii vozů hmotnosti 2,8 – 4,5 tuny staví na základech současného modelu. Jeho předností bude dobré užitečné zatížení, kompaktnost a dlouhá ložná plocha. Další výhodou bude podle výrobce nízká spotřeba paliva a snadný servis. Motor nového vozu je uložený přímo pod kabinou, což umožňuje využití větší délku vozu jako ložný prostor. Na výběr budou tři nové alternativy motorizace. Turbodieselový motor o objemu 2,5 litru se systémem vstřikování typu common-rail bude dispozici ve dvou provedeních s výkonem 81 nebo 95 kW a točivým momentem 250 nebo 270 Nm. Třetí možnou volbou bude benzinový agregát o objemu 3,0 l, výkonu 110 kW a s maximálním točivým momentem 350 Nm. Nabízeny jsou tři různé verze rozvoru – 2 500 mm, 2 900 mm a 3 400 mm - a tři různé konfigurace kabiny, a to třímístná sklopná, třímístná pevná a pevná dvoukabina.
Stávající Cabstar se začal prodávat v roce 1998 a je čtvrtým nejlépe prodávaným modelem segmentu Chassis Cab na trhu lehkých užitkových vozů. Za celý rok 2005 získal v západní Evropě tržní podíl 8 %. V minulém roce prodal Nissan v západní Evropě celkem 14 193 Cabstarů. “Nissan pozorně naslouchal potřebám majitelů a uživatelů nákladních vozů hmotnostní kategorie 2,8 - 4,5 tuny a vynaložil velké úsilí na vývoj a zkonstruování nového nákladního vozu, který bude spolehlivým pomocníkem,” uvedl Dominique Correze, viceprezident a šéf obchodní jednotky lehkých užitkových vozů Nissan Europe. Cabstar se bude i nadále vyrábět v závodě Nissanu v Avile, nedaleko Madridu ve Španělsku.