Nissan navara neobstál v crashtestu
středa, 27. února 2008
Předmětem únorové série crashtestů u Euro NCAP se staly velké pikapy Nissan Navara, Isuzu D-Max a Mitsubishi L200. Největší problémy měl v testech Nissan Navara, u něhož nefungovaly dobře airbagy, ochrana osádky při čelním testu získala pouze jeden...
Předmětem únorové série crashtestů u Euro NCAP se staly velké pikapy Nissan Navara, Isuzu D-Max a Mitsubishi L200. Největší problémy měl v testech Nissan Navara, u něhož nefungovaly dobře airbagy, ochrana osádky při čelním testu získala pouze jeden bod a při bočním 16 bodů (89 % možných). Celkově tak byla ochrana osádky ohodnocena pouze jednou hvězdičkou.
Při čelním nárazu se kabina pro osádku ukázala jako značně nestabilní, stejně jako část podvozku, která se po nárazu zhroutila. V důsledku toho se zásadně narušil prostor pro nohy řidiče. Navíc se pedál plynu posunul vpřed o 200 milimetrů, což znamená další zvětšení rizika poranění řidičových nohou.
Airbagy a předpínače bezpečnostních pásů byly při nárazu aktivovány pozdě a údaje z měřící figuríny ukázaly velké riziko zranění řidičovy hlavy. Nissan oznámil, že problémy s airbagem mezitím vyřešil novým řídícím softwarem, ale výsledky testu s tímto softwarem nejsou dosud k dispozici. Nissan chce zkontaktovat majitele vozů s původním softwarem a nechat jim chybu v servisech odstranit. Euro NCAP má v plánu podrobit modifikovaný model dalšímu, opravnému testu v nejbližší době.
O mnoho lépe nedopadl v testech ani Isuzu D-Max, zatímco Mitsubishi L200 se ukázal jako nejlepší, s výjimkou ochrany chodců. Ve všech třech případech jde o pikapy s dvojitou kabinou, u nichž se počítá i s případnou přepravou dětí na zadních sedadlech.