Nová fiesta – první informace
pátek, 15. února 2008
Ačkoli se koncepční model jmenoval Verve, Ford zůstává pro sériovou podobu vozu u zavedeného názvu Fiesta, který používá od roku 1976. Nová Fiesta bude představena na nadcházejícím ženevském autosalonu a automobilka dnes uveřejnila první oficiální...
Ačkoli se koncepční model jmenoval Verve, Ford zůstává pro sériovou podobu vozu u zavedeného názvu Fiesta, který používá od roku 1976. Nová Fiesta bude představena na nadcházejícím ženevském autosalonu a automobilka dnes uveřejnila první oficiální informace.
Fiesta je nejnovějším modelem Fordu, jehož vnější tvary jsou založeny na filozofii tzv. kinetického designu. Ten byl plně uplatněn poprvé u nového Mondea, následně se projevil u modernizovaného Focusu a představeného crosoveru Kuga. Přídi tedy opět dominuje mohutný otvor pro přívod vzduchu k motoru a nová Fiesta tak dostala sportovnější vzhled na úrovni lifestyle vozů. Z odvážného konceptu Verve tak bylo zachováno překvapivě hodně. Totéž platí o inovativním designu interiéru. Jak uvedl John Fleming, prezident evropského Fordu, v nové Fiestě je celá řada technologií, které jsou běžné teprve u vozů o jednu či dvě kategorie výše. Výbava bude například zahrnovat i kolenní airbag řidiče, USB konektivitu, keyless technologii se startováním pomocí tlačítka či bezzátkový systém doplňování paliva.
V interiéru byl zachován inovativní rozhraní HMI (Human Machine Interface), inspirované ovládáním mobilních telefonů. Nabídka motorů bude zahrnovat nový agregát 1.6 Ti-VCT o výkonu 115 k, v nabídce bude i verze Econetic s emisemi kysličníku uhličitého pod hranicí 100g/km. K dispozici budou také stávající zážehové agregáty 1.25 a 1.4 plus turbodiesel 1.4 TDCi.
Protože je postavena na stejném technickém základu, jako již představená Mazda 2, nabídne nová Fiesta opačný trend oproti řadě konkurentů – tedy snížení, nikoli zvýšení hmotnosti vozu. Přesto má pevnější strukturu karoserie než předchůdce, zejména díky rozsáhlejšímu využití vysokopevnostních ocelí v konstrukci vozu. Nová Fiesta oproti předchozí generaci také nijak nevyrostla co do vnějších rozměrů. Přesto by měla vnitřní architektura umožnit lepší využití prostoru.
Nová Fiesta bude vpravdě globálním modelem. S jejím prodejem se počítá již od letoška i na
čínském trhu, v roce 2010 bude uvedena také v Severní Americe. Podle JATO Dynamics prodal v Evropě Ford vloni 373 000 fiest. Výroba nového modelu bude zahájena na podzim letošního roku v německém Kolíně nad Rýnem, v roce 2009 se přidá také továrna ve španělské Valencii.