Nová generace modelů berlingo a partner
čtvrtek, 24. ledna 2008
Automobilka PSA Peugeot Citroën představila ve španělském Vigu novou generaci úspěšného modelu Berlingo/Partner. První generace, kterou veřejnost poprvé spatřila na Pařížském autosalonu v roce 1996, se do konce roku 2007 vyrobilo 3,2 milionu a...
Automobilka PSA Peugeot Citroën představila ve španělském Vigu novou generaci úspěšného modelu Berlingo/Partner. První generace, kterou veřejnost poprvé spatřila na Pařížském autosalonu v roce 1996, se do konce roku 2007 vyrobilo 3,2 milionu a prodejní výsledky měly i po deseti letech od uvedení na trh stále vzestupnou tendenci. To je také důvod, proč podobně jako například u modelu Citroën Xsara Picasso, bude i v případě Berlinga a Partneru běžet výroba dosavadního modelu souběžně s novým. Nový Peugeot Partner a Citroën Berlingo zaujmou na první pohled výraznějším stylingem karoserie, který díky odlišným přídím lépe vystihuje současnou identitu obou značek sdružených v rámci jedné skupiny.
Po příchodu sesterských modelů Peugeot Bipper a Citroën Nemo, které jsou menší než nové Berlingo/Partner, dochází k omlazení průměrného věku užitkových modelů skupiny PSA Peugeot Citroën na 2,2 roku. Kromě toho se může automobilka pochlubit velmi širokou nabídkou, která nyní zahrnuje celkem pět samostatných modelových řad, sahajících od zmíněné dvojice Bipper/Nemo, přes nové i předchozí modely Berlingo/Partner, větší Jumpy/Expert, až po největší řadu Jumper/Boxer. Tato paleta zahrnuje objemy nákladového prostoru od 2 m3 až po 17 m3. U nové generace modelu Berlingo/Partner je přitom zvětšen objem nákladového prostoru ze tří na 3,3 m2. Karoserie má délku 4,38 m, a užitečná hmotnost může činit až 850 kg. Při využití plné délky interiéru (sklopené sedadlo spolujezdce) je možno přepravit předmět dlouhý 3 m. Jednou ze zajímavostí je i možnost třímístného uspořádání přední řady sedadel – místo mezi řidičem a krajním spolujezdcem je ovšem vysloveně nouzové a vyhoví jen pro přepravu na velmi krátké vzdálenosti.
Základem přípravy nového modelu bylo ještě lepší využití vnitřního prostoru, než u první generace a zlepšení ergonomie ovládání i zlepšení nabídky úložných prostorů. Dalším cílem bylo vedle již zmíněného designu také zvýšení bezpečnosti a kvality výroby. Mnoho práce roto odvedli konstruktéři při návrhu nosné struktury karoserie a jejích deformačních zón. Ke zvýšení bezpečnosti přispívají i takové detaily, jako podpora brzdění v kritických situacích, spojená navíc s automatickou aktivací výstražných světlometů. Přibyla také možnost vybavit vůz stabilizačním programem ESP. Díky použití platformy 2, na které je postaven například Citroën C4 Picasso by mělo být dosaženo také zvýšení jízdního komfortu.
Továrna ve Vigu, kde se bude nový model Partner a Berlingo vyrábět, zavedla nový systém řízení a kontroly jakosti, který by měl zajistit, že již od prvních vyrobených kusů bude dosaženo maximální úrovně kvality výroby. Je to součást vnitrofiremní iniciativy CAP 2010, která je programem soustavného zvyšování kvality produktu koncernu PSA Peugeot Citroën. V případě Berlinga/Partneru byla integrována do celého procesu vývoje a přípravy výroby vozu. Byl například zdvojnásoben počet ujetých testovacích kilometrů z běžného 1,5 milionu na tři miliony a do vývoje bylo investováno 334 milionů eur. „Kvalita, kterou u nejnovějších modelů dosahujeme, je nejlepší v historii automobilky, uvedl generální ředitel PSA Peugeot Citroën Christian Streiff.
Ten také ve svém projevu zdůraznil vedoucí pozici automobilky v segmentu lehkých užitkových vozů v Evropě (435 000 prodaných vozů a tržní podíl 18,8 %) a růst, kterého se daří dosahovat. „Díky našim výsledkům máme cash flow, který nám umožňuje intenzivní vývoj nových modelů, investovat můžeme také do zvyšování kvality výroby,“ uvedl Streiff. Přesto je jedním z hlavních cílů další zvyšování efektivity a optimalizace nákladů.
Na trh bude novinka, která bude vyráběna opět jak v užitkovém (plechový, poloprosklený či prosklený), tak osobním provedení, uvedena v průběhu května letošního roku a bude sázet nejen na stávající klientelu, ale díky posílenému designu, komfortu a řadě inovativních prvků v interiéru také na nové zákazníky jak z řad firem a podnikatelů, tak privátních zákazníků hledajících vůz s vysokou přepravní kapacitou pro nejrůznější sportovní a rekreační aktivity.