Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Archiv 2005-19 » Nová platforma Volkswagenu staví na vysoké flexibilitě i snížení hmotnosti

Nová platforma Volkswagenu staví na vysoké flexibilitě i snížení hmotnosti

 
b60a_mqb

pátek, 3. února 2012

Koncern Volkswagen zavede v letošním roce do výroby modulární platformu MQB, kterou budou sdílet značky Volkswagen, Audi, Škoda a SEAT. Za zkratkou MQB (Modularer Querbaukasten) se skrývá revoluční přístup ke konstrukci a výrobě automobilů s motorem...

 

Koncern Volkswagen zavede v letošním roce do výroby modulární platformu MQB, kterou budou sdílet značky Volkswagen, Audi, Škoda a SEAT. Za zkratkou MQB (Modularer Querbaukasten) se skrývá revoluční přístup ke konstrukci a výrobě automobilů s motorem uloženým vpředu napříč. Ve výriobním programu doplní platformy MLB (Modularer Längsbaukasten) pro modely s podélně uloženým motorem, za kterou zodpovídá značka Audi, dále modulární platformu MSB (Modularer Standardantriebsbaukasten) pro modely se standardním pohonem (pohon zadní nápravy), jejímž kompetenčním střediskem je Porsche, a nejkompaktnější řadu vozidel „New Small Family“ s modely Volkswagen up!, SEAT Mii a Škoda Citigo.



Jednou z hlavních předností modulární platformy MQB je její vysoká flexibilita, umožňující realizaci rozmanitých koncepcí vozidel. Základní rozměry, jako je rozvor náprav, rozchod kol, velikost kol a poloha sedadel, jsou totiž v rámci mezí dohodnutých na koncernové úrovni variabilní. Ostatní rozměry, jako je například vzdálenost pedálů od středů kol, jsou vždy stejné, aby byla umožněna standardizovaná konstrukce přední části vozidel. Platforma MQB tak poslouží pro vozy segmentů B až D, tedy malých aut až vozů střední třídy (v interním značení koncernu A0 až B), včetně vozidel SUV či MPV. Nová platforma teoreticky umožňuje výrobu vozů různých značek s odlišným rozvorem a rozchodem kol na jedné výrobní lince. Prvními novými vozy vyráběnými na základě platformy MQB budou nástupci modelové řady Audi A3 a příští generace Golfu. Se zavedením prvních modelových řad MQB dojde také k výraznému snížení hmotnosti vozů, a tím i jejich spotřeby paliva. V oblasti bezpečnosti a informačně-zábavních systémů zavedeno na dvacet inovací, které jsou dosud vyhrazeny jen vozidlům z vyšších segmentů.

 

Strategie platformy MQB také od začátku pročítá s uplatněním modulárních konstrukcí zážehových motorů MOB (Modularer Ottomotorbaukasten) a vznětových motorů MDB (Modularer Dieselmotorbaukasten). MOB zahrnuje nově vyvinutou řadu zážehových motorů EA211 o výkonu 45 kW až 110 kW, jejíž součástí jsou první čtyřválce s odpojováním válců na světě (ACT – Active Cylinder Deactivation), zatímco v rámci MDB byly nově vyvinuty vznětové motory řady EA288 s výkony 66 kW až 140 kW. Platforma také umožňuje instalaci všech běžných alternativních pohonů od verzí na zemní plyn přes hybridní verze až po čistě elektrický pohon. Volkswagen již oznámil, že v roce 2013 představí nový model Golf blue-e-motion s elektrickým pohonem, který bude stát právě na základě modulární platformy MQB.

 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz