Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Archiv 2005-19 » Nová škoda superb: prostornější a levnější

Nová škoda superb: prostornější a levnější

 
image2602

pondělí, 19. května 2008

Prodeje nové generace největšího modelu značky Škoda budou zahájeny v červnu, tedy již za několik málo dní a automobilka již uvolnila podrobnější ceník. Jak bylo již dříve potvrzeno, dříve ohlášená základní cena 619 900 Kč byla snížena o 20 000 Kč....

 
Prodeje nové generace největšího modelu značky Škoda budou zahájeny v červnu, tedy již za několik málo dní a automobilka již uvolnila podrobnější ceník. Jak bylo již dříve potvrzeno, dříve ohlášená základní cena 619 900 Kč byla snížena o 20 000 Kč. Za cenu 599 900 Kč tak zákazník získá Superb ve výbavě Comfort s agregátem 1.4 TSI a šestistupňovou manuální převodovkou. Výbava Comfort přitom zahrnuje téměř všechny základní prvky očekávané v této třídě s výjimkou rádia a kol z lehké slitiny. Stejně jako v dalších úrovních výbavy Active, Elegance a Green Line (ekologická verze) jsou v ceně čtyři airbagy, dalších až pět je možno dokoupit. Nechybí naopak poloautomatická klimatizace, mlhové světlomety, elektrické ovládání všech oken a vnějších zpětných zrcátek či palubní počítač.
 
Agregát o objemu pouze 1,4 l by se mohl jevit jako příliš malý pro vůz velikosti Superbu, nás však navzdory určité počáteční nedůvěře při mezinárodních testech vozu v okolí rakouského Saltzburgu přesvědčil, že není třeba mít obavy. Turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec 1.4 TSI s maximálním výkonem 92 kW se projevil v příznivém světle a vedle dostatečné hnací síly potěšil třeba velmi dobrým odhlučněním. V kombinaci s dobře odstupňovanou a velmi přesně řadící převodovkou se bude jednat o zajímavou alternativu k nejslabšímu turbodieselu 1.9 TDI 77 kW, protože průměrnou spotřebu lze vcelku bez problémů udržovat na hodnotách pod 7 l/100 km. V nabídce dále figurují agregáty 1.8 TSI 118 kW, 3.6 FSI 191 kW, 1.9 TDI PD 77 kW, 2.0 TDI PD 103 kW a 2.0 TDI CR 125 kW. Cenovou hranici milionu korun překonají zřejmě pouze verze s vidlicovým zážehovým šestiválcem, s nejvýkonnějším turbodieselem a výbavou Elegance by měla Škoda Super stát údajně 919 900 Kč.    
 
Zatímco předchozí generace nemohla zapřít tvary karoserie svůj původ v modelu VW Passat, druhá již žádný model z portfolia koncernu Volkswagen AG nepřipomíná. Designéři pod vedením Jense Manskeho se rozhodli vytvořit „diskrétní vůz“, který zaujme navzdory své délce poměrně krátkými převisy karoserie a dlouhou střechou, která jasně indikuje, kolik prostoru je připraveno pro cestující uvnitř. Je ho dokonce ještě více, než u první generace. Navzdory zkrácení rozvoru se dále zvětšil již tak bohatě dimenzovaný prostor pro nohy cestujících na zadních sedadlech, větší šířka karoserie přispěla ke zlepšení nabídky místa v oblasti ramen.
 
Superb je široký 1817 mm, což znamená, že se oproti první generaci rozšířil o 52 mm. To je největší rozměrová změna oproti první generaci. Kromě toho je vůz o 35 mm delší, o 7 mm nižší a až extrémní délka rozvoru první generace byla zkrácena o 42 mm. I tak je 2761 mm hodnotou více než konkurenceschopnou. Zvětšení šířky znamená pro Superb eliminaci jedné z hlavních nectností první generace, opticky se však i nadále vůz jeví jako úzký. Je pravdou, že je o bezmála 7 cm užší než Ford Mondeo, ale prakticky stejně široký jako VW Passat a o 6 mm širší než Renault Laguna. Ve střední třídě tedy nový Superb rozměrovými parametry s přehledem obstojí a například objemem zavazadlového prostoru patří k absolutní špičce.
 
Objem zavazadlového prostoru činí v základním uspořádání 565 dm3, po sklopení děleného zadního opěradla nabídne až 1670 dm3. To jsou hodnoty, které překonávají většinu konkurentů. Objemný zavazadlový prostor je navíc velmi dobře přístupný díky patentovanému systému Twindoor. Marketingoví odborníci automobilky cítili, že v této kategorii automobilů by bylo uvedení vozu s výklopnou zádí velkým rizikem, přesto vnímali, že existují lidé a situace, vyžadující jeho výhody. Jednou z možností bylo uvést na trh dvě karosářské verze: liftback a sedan. Jenže i zapřísáhlí ctitelé klasických sedanů občas hořekují nad malým vstupním otvorem... V rámci vyhodnocování situace bylo nakonec přijato zajímavé rozhodnutí: vyvinout systém, který bude spojovat výhody obojího! Výsledkem je Twindoor. Pro běžné ukládání a vyjímání menších zavazadel se po stlačení uvolňovacího tlačítka otevře pouze menší díl víka, odpovídající klasickým sedanům se stupňovitou zádí. Pro nakládání větších předmětů stačí nejprve stlačit přepínací tlačítko vpravo a pak teprve uvolňovací uprostřed víka. Otevře se celá záď vozu... Při testování v Rakousku se tomuto systému dostalo okamžitě obdivu kolemjdoucích: „Das ist genial...“ komentoval jeden z přihlížejících Rakušanů novinku s nadšením...
 
Superby budou prodávány ve čtyřech úrovních výbavy: Comfort, Ambition,Elegance a Green Line. Atraktivní bude jistě střední úroveň výbavy Ambition, která nabídne oproti již uvedenému stupni Comfort dvouzónovou automatickou klimatizaci, kola z lehké slitiny, mlhové světlomety s „Corner“ funkcí (osvětlení vnitřní strany zatáčky), rádio Swing s CD a MP3 funkcí či kožené čalounění volantu, hlavice řadicí páky a madla ruční brzdy. V nejvyšší výbavě Elegance je k dispozici řada dalších prvků, jako parkovací senzory, tempomat, elektricky nastavitelná sedadla řidiče a spolujezdce, či bi-xenonové světlomety s funkcí AFS (adaptivní světlomety). V příplatkových položkách nechybí ani technická lahůdka v podobě automatického parkovacího systému.   
 
Kompletní test nového Superbu včetně přehledu technických parametrů přinese květnový FLEET č. 3/2008.
 


 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz