iFLEET » Archiv 2005-19 » Nová Toyota Verso
Po hubeném roce 2008 čeká zájemce o vozy značky Toyota letos řada novinek. Po již představeném Avensisu nové generace včera domácí importér představil na národní prezentaci další nové modely. První novinkou je nová generace kompaktního MPV, až...
Po hubeném roce 2008 čeká zájemce o vozy značky Toyota letos řada novinek. Po již představeném Avensisu nové generace včera domácí importér představil na národní prezentaci další nové modely.
První novinkou je nová generace kompaktního MPV, až dosud nazývaná Corolla Verso, nyní již pouze Verso. Má to svou logiku, neboť nový sedmimístný vůz nestaví na technickém základu Corolly, ale většího Avensisu. To by mělo vést podle automobilky k vyššímu jízdnímu komfortu, stejně jako lepšímu odhlučnění interiéru, kterému se konstruktéři věnovali s velkou pečlivostí. K nízké hladině aerodynamického hluku přispěje také velmi nízký součinitel aerodynamického odporu (pouze 0,295).
Nové Verso může být stejně jako jeho předchůdce až sedmimístné, vylepšen byl systém sklápění sedadel druhé a třetí řady Easy Flat-7, vzdálenost mezi opěradlem první a druhé řady se zvýšila o 50 mm na 975 mm, objemnější je i zavazadlový prostor. Vše umožnila jednak nová koncepce vnitřního prostoru, jednak zvětšené rozměry vozu v porovnání s předchůdcem: je o 70 mm delší a širší o 20 mm.
Variabilita interiéru je zabezpečena systémem Easy Flat-7, který v sedmimístné verzi nabízí 32 kombinací uspořádání interiéru. Při pouze dvoumístném obsazení uvádí výrobce objem zavazadlového prostoru 1603 l. Zajímavý je objem 651 l (po spodní hranu bočních oken) při pětimístném uspořádání interiéru.
Toyota zefektivňuje provoz svých nových modelů souborem technologických opatření nazvaným Toyota Optimal Drive a Verso není výjimkou. U zážehových motorů Valvematic, které disponují variabilním časováním a zdvihem sacích i výfukových ventilů, došlo ke zvýšení výkonu až o 20 % a zároveň se snížila spotřeba až o 12 %. Turbodiesely s filtrem pevných částic již splňují emisní normu Euro 5. K dispozici je nová manuální šestistupňová převodovka a také bezestupňová převodovka Multidrive S. Součástí úsporných technologií je také „nápověda“ pro řazení formou indikátorů v přístrojovém štítu.
Pro pohon vozu byla vybrána paleta dvou zážehových a dvou vznětových agregátů. Základem je verze 1.6 Valvematic 97 kW, dále je k dispozici 1.8 Valvematic 108 kW. Vznětové verze jsou tři, protože vedle 2.0 D-4D 93 kW je k dispozici agregát 2.2 D-4D ve dvou výkonových verzích: 110 kW a 130 kW.
První cenou nového Versa je 539 900 Kč za verzi 1.6 Terra v pětimístné verzi, základem mezi vznětovými verzemi je 2.0 D-4D Terra za 609 900 Kč. I v nejnižším stupni výbavy je vůz vybaven například klimatizací (manuální), sedmi airbagy, stabilizačním programem VSC, vyhříváním předních sedadel či rádiem s CD a MP3 přehrávačem. Chybí však podélné střešní nosiče. Od druhého stupně výbavy Luna je již dodávána duální automatická klimatizace a Bluetooth Hands Free, litá kola či tempomat. U této výbavy začíná cena na 589 900 Kč za agregát 1.6 Valvematic a například s turbodieselem 2.2 D-4D 110 kW je cena 729 900 Kč. U výbavy Sol přibude například zadní parkovací kamera či Smart Entry & Start systém (bezklíčový vstup do vozu a startování tlačítkem). U výbavy Premium pak zákazník dostane i panoramatickou střechu, xenonové světlomety a řadu dalších prvků. Dva nejvyšší stupně výbavy nejsou dodávány s agregátem 1.6, u Sol je tedy základní cenou 634 900 Kč za verzi 1.8 či 679 900 Kč za 2.0 D-4D, výbava Premium má ceny o 90 000 Kč vyšší. Sedmimístné verze jsou dražší o 20 000 Kč. Nejvyšší položkou v ceníku je verze 2.0 D-4D 130 kW v sedmimístném uspořádání za 869 900 Kč.