Nová třída e – bezkonkurenční bezpečnost
pondělí, 10. března 2008
Nový Mercedes-Benz třídy E má být podle nejnovějších informací z okruhů automobilky nejbezpečnějším vozem na světě. V případě potřeby dokonce sám zastaví před překážkou a aktivuje nouzové osvětlení. To je ovšem pouze jedna z mnoha novinek u...
Nový Mercedes-Benz třídy E má být podle nejnovějších informací z okruhů automobilky nejbezpečnějším vozem na světě. V případě potřeby dokonce sám zastaví před překážkou a aktivuje nouzové osvětlení. To je ovšem pouze jedna z mnoha novinek u chystaného modelu.
Mezi dalšími je startovací generátor s automatikou start-stop, který dokáže rozměrný vůz rozjet z místa silou 250 Nm a pohánět jej do doby, než se spalovací motor dostane do plných otáček. Sice ještě nepůjde o plně elektrický pohon jako u hybridní Toyoty Prius, ale vůz je konstruován tak, aby se do něj později potřebné komponenty daly zamontovat. Zážehové motory dostaly přímé vstřikování, vznětové jsou v provedení Bluetec, které má již aktuální třída E. Pokud to bude nutné pro dodržení budoucí normy Euro 6, je Mercedes připraven montovat i vznětové motory se vstřikováním močoviny. Jde o čistější, ale dražší řešení problému emisí a navíc se musí potřebné aditivum po čase doplňovat.
V oblasti bezpečnosti mají být do března příštího roku, kdy má být nová řada E představena na ženevském autosalonu, připraveny další systémy, jako je například rozpoznávání dopravních značek. K dispozici bude také asistent pro odstranění tzv. mrtvého úhlu, který třída S a CL dostanou již v příštích měsících. Systém varuje malým červeným trojúhelníkem ve vnějším zpětném zrcátku před předjížděním či před předčasnou změnou jízdního pruhu.
Nová třída E by měla přijít do prodeje na jaře 2009, od ní odvozené kombi s tradičním označením T v září téhož roku po premiéře na IAA ve Frankfurtu nad Mohanem.