Nové scirocco s velkými ambicemi
pondělí, 3. března 2008
Jednou z hvězd nadcházejícího ženevského autosalonu se zřejmě stane nové sportovní kupé VW Scirocco, jehož předchůdce první generace měl světovou premiéru rovněž na ženevském autosalonu před 34 lety, v březnu 1974. I přes zásadně jiný vzhled by měly...
Jednou z hvězd nadcházejícího ženevského autosalonu se zřejmě stane nové sportovní kupé VW Scirocco, jehož předchůdce první generace měl světovou premiéru rovněž na ženevském autosalonu před 34 lety, v březnu 1974. I přes zásadně jiný vzhled by měly mít oba vozy jedno společné – na sportovní vůz relativně nízkou cenu, která má v Německu začínat na 23 000 eur.
Přes shodné jméno však nejde o nějaký retroautomobil, ale o svébytný sportovní vůz pro každodenní použití. Je postaven na osvědčené platformě golfu a sdílí i některé další jeho součásti. Svými rozměry se Scirocco řadí mezi kompaktní a střední třídu: šířkou 1,81 metru se blíží VW Passat, délkou 4,26 metru VW Golf, výškou 1,40 metru je v produkci VW zatím ojedinělý. Technika byla převzata z úspěšného cabria Eos.
Přístrojová deska Scirocca není tak tvarově výrazná jako u studie Iroc, která se objevila v srpnu 2006, ale přesto má sportovní akcent. Z Eosu je převzata také řada prvků interiéru. Kupé má skýtat pohodlí pro čtyři cestující, do zavazadlového prostoru se vejde 292 až 755 litrů. Charakteru vozu odpovídají také sportovní sedadla a tužší pérování. K pohonu je k dispozici jeden vznětový motor TDI o výkonu 103 kW a tři zážehové agregáty TSI o výkonu 90, 118 a 147 kW. Na přání lze objednat novou sedmistupňovou přímo řazenou převodovku DSG, panoramatickou výklopnou střechu a adaptivní podvozek.