iFLEET » Archiv 2005-19 » Nové testy EuroNCAP: jen jednou za pět hvězd
Agentura EuroNCAP zveřejnila výsledky testů prvních pěti vozů, které byly hodnoceny podle dále zpřísněných měřítek, která jsou platná pro letošní a příští rok. Testem prošly vozy Kia Venga, Citroën Nemo, Seat Exeo, Toyota Verso a Nissan Cube....
Agentura EuroNCAP zveřejnila výsledky testů prvních pěti vozů, které byly hodnoceny podle dále zpřísněných měřítek, která jsou platná pro letošní a příští rok. Testem prošly vozy Kia Venga, Citroën Nemo, Seat Exeo, Toyota Verso a Nissan Cube.
Zpřísnění testů posunulo hranici pro dosažení pětihvězdičkového hodnocení o pět procentních bodů, takže u ochrany dospělých je nyní minimem 80 % z maxima, u ochrany dětí ze 75 %. Výjimkou je zvýšení u ochrany chodců z původních 25 % na 40 %!
Ve zpřísněných testech tak na pětihvězdičkové hodnocení dosáhl jediný testovaný vůz, a to Toyota Verso (na snímku). Úskalím byla pro ostatní právě zmíněná ochrana chodců, Vero si v tomto ohledu vedlo skvěle a připsalo si výsledek 69 %.
Naproti tomu Citroën Nemo Multispace získal jen tři hvězdy, a to dílem kvůli nedostatečné bezpečnostní výbavě, protože ESP či omezovač rychlosti nejsou k dispozici ani jako příplatková výbava. Výsledkem bylo tedy pouze 29 % v tomto kritériu, špatná byla i ochrana dospělých cestujících, protože osobní verze tohoto malého užitkového vozu nemá k dispozici hlavové airbagy.
Malý Nissan Cube si vedl o poznání lépe a získal čtyři hvězdy, o prestižní pátou hvězdu jej připravila slabá ochrana dětí při čelním nárazu.
Čtyři hvězdy získala také Kia Venga, ale při testu čelního nárazu u ní došlo k naříznutí bezpečnostního pásu řidiče kolejnicí sedadla. DR. Michiel van Ratingen, generální tajemník EuroNCAP k tomu uvedl: „Jakékoli snížení pevnosti či účinnosti bezpečnostního pásu představuje nejen vážné riziko pro řidiče nebo pasažéra, ale také snižuje váhu hodnocení EuroNCAP. Aby naše čtyřhvězdičkové hodnocení platilo, musí mít zákazníci na vozidle provedeny změny.“ Automobilka Kia ihned zareagovala a nyní svolává již prodané vozy k nápravě problému.
Třetím z čtyřhvězdičkových vozů se stal Seat Exeo. „Převlečené“ Audi A4 ale skrývá podle výsledků hodnocení potenciální nebezpečí v podobě příliš tuhé struktury přístrojové desky, což může být pro řidiče potenciálně nebezpečné i navzdory instalaci kolenního airbagu.