iFLEET » Archiv 2005-19 » Nové Volvo S60
Nové Volvo S60, představené právě na autosalonu v Ženevě, nabídne po všech stránkách více než jeho předchůdce, který se stal u Švédské značky nositelem nového, výrazně sportovnějšího stylu. I když designem, zejména přední části, zapadá do schématu...
Nové Volvo S60, představené právě na autosalonu v Ženevě, nabídne po všech stránkách více než jeho předchůdce, který se stal u Švédské značky nositelem nového, výrazně sportovnějšího stylu. I když designem, zejména přední části, zapadá do schématu nastoleného již modelem XC60, posouvá hranici dynamičnosti a ladnosti tvarů karoserie do výšin, o kterých si mohli u Volva před nějakými deseti lety nechat jen zdát.
Nový sedan dostal boční siluetu evokující velká kupé a sportovní dojem umocňují krátké převisy. Interiér pokračuje ve filozofii Volva zaměřené na velmi dobrou ergonomii ovládání, novinkou je ale výrazná orientace ovládacích prvků především na řidiče (podobně, jako je tomu například u BMW). Přístrojový štít byl převzat z modelu XC60, nalezneme zde i řadu dalších společných prvků, identické ale přístrojové desky a středové konzole nejsou. Zajímavostí je centrální výdech ventilace a klimatizace, který není tvořen dvěma, ale jen jedním otvorem.
Automatická ochrana chodců
Mezi technickými novinkami Volva nemohou chybět nové bezpečnostní prvky. V tomto případě je jím systém rozpoznávání chodců (Pedestrian Detection). Toto zařízení je schopno rozpoznat chodce, který vstoupí náhle do vozovky, neprodleně varovat řidiče a navíc samočinně aktivovat plné brzdění, pokud řidič nereaguje adekvátně a včas. Systém je podle automobilky schopen naprosto vyloučit nebezpečí sražení chodce až do rychlosti jízdy 35 km/h. Ve vyšších rychlostech je smyslem systému maximální zpomalení vozidla před srážkou. Mezi bezpečnostními systémy nebude samozřejmě chybět ani City Safety, který byl již představen u modelu XC60. Systém zajišťuje automatické brzdění kdykoli hrozí kolize se stojícím vozidlem.
Pohonné jednotky
Pod kapotou nového sedanu střední může pracovat některý ze dvou zážehových nebo dvou vznětových agregátů. Zážehové jednotky jsou reprezentovány přeplňovaným čtyřválcem 2.0T o maximálním výkonu 149 kW a třílitrovým šestiválcem T6 224 kW (tato verze má pohon všech kol). U turbodieselů nalezneme dvoulitr D3 120 kW a 2,4litr D5 151 kW, který může být také spojen s pohonem všech kol.