Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Archiv 2005-19 » Nový citroën c5 a bezpečnost

Nový citroën c5 a bezpečnost

 
image2352

pátek, 29. února 2008

Nový sedan C5 získal v nárazových testech Euro NCAP pět hvězdiček za ochranu dospělých cestujících při čelním a bočním nárazu. Celkový počet 35 bodů je shodný jaký získal například nový Ford Mondeo či BMW řady 3. Maximem kategorie je 36 bodů, které...

 
Nový sedan C5 získal v nárazových testech Euro NCAP pět hvězdiček za ochranu dospělých cestujících při čelním a bočním nárazu. Celkový počet 35 bodů je shodný jaký získal například nový Ford Mondeo či BMW řady 3. Maximem kategorie je 36 bodů, které získal například nový Renault Laguna a již dříve také Mercedes-Benz třídy C. Dodatečný bod ale tyto vozy získaly za vyšší bodové ohodnocení varovného signálu nezapnutých bezpečnostních pásů. Z hlediska bodového hodnocení samozné ochrany získaly všechny tyto vozy shodných 31 bodů.    
 
Konstrukce nového modelu C5 byla pro dosažení vysoké míry pasivní bezpečnosti výrazně zdokonalena. Přední část vozu je osazena nosníky s programově deformovatelnými zónami, na kterých jsou umístěny tlumiče nárazu a hliníkové vzpěry. Spodní výztuha, která vede pod spodní vanou vozu, a horní výztuha nad poloosami zlepšují chování vozu při čelním nárazu. Ve střední části jsou centrální sloupky i rošt podlahy karoserie vyrobeny z nedeformovatelného plechu UHLE (Ultra Haute Limite Elastique). Zpevňují konstrukci a zaručují tak dostatek bezpečného prostoru pro cestující v případě nárazu. Bezpečnostní výbava zahrnuje sedm airbagů, k ochraně řidiče přispívá i sloupek řízení, který se v případě nárazu zasune o 65 mm. Základních sedm airbagů může být u zadních sedadel doplněno ještě dvěma bočními airbagy. Všech pět sedadel je vybaveno signalizačním systémem kontrolujícím zapnutí bezpečnostních pásů. Tento systém na palubní desce upozorní řidiče zvukově i vizuálně problikáváním piktogramu. Jde o velice účinnou kontrolu potřebnou zejména v případě, že na zadních sedadlech sedí děti.
 
Vedle systémů pasivní ochrany nabídne nová C5 také řadu aktivních bezpečnostních prvků. Patří mezi ně například omezovač rychlosti, detektor stavu tlaku vzduchu v pneumatikách, samonatáčecí bi-xenonové světlomety nebo systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu (AFIL) - jedno z prvních zařízení na světě, které upozorní řidiče na případné nechtěné opuštění jízdního pruhu při rychlostech od 80 km/h.
 
Mezi zajímavosti vozu patří systém Citroën Urgence, který je určen pro naléhavé případy (stane-li se řidič svědkem či obětí nehody, jež si vyžádá zraněné, v případě napadení atp.).  Citroën Urgence je napojen na navigační systém NaviDrive a je zdarma poskytován v osmi zemích Evropy, kde nepřetržitě umožňuje posádce spojení s centrální asistenční službou. Tísňové volání může být spuštěno automaticky po nárazu nebo ručně pomocí dlouhého stisknutí tlačítka SOS. Pokud nikdo z cestujících nemůže upřesnit důvod volání, je vozidlo identifikováno a lokalizováno pomocí GPS a na místo je okamžitě vyslána záchranná služba, jež díky tomuto včasnému upozornění může získat rozhodující minuty navíc. Mezi uvedených osm zemí bohužel Česká republika nepatří...


 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz