Nový ford ka
čtvrtek, 31. července 2008
Po mimořádně úspěšném Fiatu 500 se rozběhne výroba druhého modelu na stejném technickém základu a ve stejné továrně - nové generace Fordu Ka. A zatímco Fiat vsadil na retrostyl, Ford se přidržel svého nejnovějšího designérského stylu a vytvořil...
Po mimořádně úspěšném Fiatu 500 se rozběhne výroba druhého modelu na stejném technickém základu a ve stejné továrně - nové generace Fordu Ka. A zatímco Fiat vsadil na retrostyl, Ford se přidržel svého nejnovějšího designérského stylu a vytvořil moderní a atraktivní miniautomobil. Už první generace nejmenšího Fordu byla z designérského hlediska zajímavá, byť dnes už působí trochu zastarale. Kdo by se divil, po jedenácti letech výroby…
Zatímco vnější vzhled oba příbuzné modely kooperujících automobilek jasně odlišuje, interiér bude naopak velmi podobný a nezapře v sobě příbuznost s Fiatem Panda. K pohonu Pandy slouží některý z trojice nabízených agregátů: dva jsou zážehové atmosférické (1.2 51 kW; 1.4 74 kW) a jeden vznětový přeplňovaný (1.3 55 kW). U Nového Fordu Ka se dá očekávat obdobná skladba nabízených motorů.
Automobilky Fiat a Ford se na spolupráci při vývoji a výrobě nového miniautomobilu domluvily na sklonku roku 2005. Fiat dodal základní platformu (z Pandy) a základní díly interiéru, pohledové díly karoserie si každá automobilka vytvořila tak, aby odpovídaly jejímu stylu a image. Výroba běží v polském Tychy, což je výrobní závod Fiatu. Oficiálně se nové „káčko“ objeví v září na letošním autosalonu v Paříži.