Nový ford ranger
pátek, 10. března 2006
Nový Ranger vyniká nově řešenou rozměrnou maskou chladiče a novou kapotou, pozměněným nárazníkem, mlhovými světly a novými 16 palcovými koly. Pro zákazníky, kteří se chtějí odlišit je připravena verze Tunder, obsahující ochranný trubkový rám, boční...
Nový Ranger vyniká nově řešenou rozměrnou maskou chladiče a novou kapotou, pozměněným nárazníkem, mlhovými světly a novými 16 palcovými koly. Pro zákazníky, kteří se chtějí odlišit je připravena verze Tunder, obsahující ochranný trubkový rám, boční trubkové nášlapy a kůží čalouněná sedadla. Interiér je celkově pozměněn a zlepšen, s množstvím chromových detailů. Nový Ford Ranger má autorádio s integrovaným CD/MP3 přehrávačem, k dispozici je také příplatkový CD měnič na 6 disků a přídavné reproduktory.
Je poháněný novým turbodieselem Duratorq TDCi o objemu 2,5 l, který je vybaven systémem přímého vstřikování nafty „common-rail“. Motor má výkon 106 kW a nejvyšší točivý moment 330 Nm, který je k dispozici už při 1800 ot/min. Průběh točivého momentu vylepšuje moderní turbodmychadlo VTG s proměnnou geometrií lopatek rozváděcího kola. O přenos výkonu se stará prověřená pětistupňová manuální převodovka Durashift. Užitečná hmotnost nového Fordu Ranger činí až jednu tunu a za vůz je možné připojit až třítunový přívěs.
Podvozek má delší horní ramena a vinuté pružiny předních kol. Kola obouvají „all-terrain“ pneumatiky, tlumiče mají větší průměr, zadní náprava má delší listová pera a nový stabilizátor. Elektronický systém „shift on-the-fly“ umožňuje snadný a rychlý přechod od pohonu 4x2 k pohonu 4x4. Ke snížení hladiny hluku přispívá nově řešený větrák motoru, přepracované uložení agregátu do robustního rámu a jiné dveřní těsnění. Nový Ranger je standardně vybaven dvěma čelními airbagy, na přání se dodávají i boční airbagy pro přední sedadla. Většina modelů řady Ford Ranger je vybavena ABS. Oficiální prodej nového Fordu Ranger v ČR bude zahájen na začátku příštího roku.