Nový mercedes-benz clc
úterý, 29. ledna 2008
Mercedes uveřejnil oficiální informace o připravovaném konkurentovi BMW řady 1, kterým se stane kupé s názvem CLC. To vystřídá model Sports Coupé, který byl třídveřovým derivátem předchozí třídy C. I novinka technicky na tento model navazuje,...
Mercedes uveřejnil oficiální informace o připravovaném konkurentovi BMW řady 1, kterým se stane kupé s názvem CLC. To vystřídá model Sports Coupé, který byl třídveřovým derivátem předchozí třídy C. I novinka technicky na tento model navazuje, designéři si však dali hodně záležet na tom, aby působila cela osobitě. CLC má proto zcela novou příď i záď a jak samotní zástupci automobilky tvrdí, při návrhu novinky byl stejnou měrou brán v potaz design jak třídy C, tak CL a S. Dále byl podle nich posílen sportovní charakter vozu s agilnějším řízením a sportovněji naladěným odpružení, než tomu bylo v případě Sports Coupé. O razanci změn vypovídá i fakt, že cca 1100 komponentů bylo oproti původnímu Sports Coupé inovováno nebo zcela změněno.
Novinka nabídne řadu moderních technologií, včetně integrovaného infotainment systému s barevnou obrazovkou a hlasovým ovládáním Linguatronic. Nejsportovnější řidiče potěší možnost objednání sportovního sníženého podvozku a systému Direct-Steer, který upravuje převod řízení v závislosti na rychlosti jízdy. K pohonu poslouží jeden z nabídky pěti čtyřválců (CLC 160, CLC 180, CLC 200K, CLC 200 CDI) nebo dvou šestiválců (CLC 230, CLC 350). Nejslabší CLC 160 nabídne 90 kW, nejsilnější CLC 350 pak 200 kW. Verze CLC 200 CDI zase nabídne nejlepší ekonomii provozu s kombinovanou spotřebou 5,8 l/100 km. To je mimochodem desetiprocentní vylepšení oproti obdobné motorizaci modelu Sports Coupé. Převodovky nabídne nové kupé tři: klasickou manuální šestistupňovou, automatickou pětistupňovou nebo automatizovanou sedmistupňovou 7G-Tronic vybavenou řazením páčkami pod volantem (jen pro šestiválcové motory). Na trhu by se měl nejmenší mercedes objevit v průběhu března.