Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Archiv 2005-19 » Nový Mercedes Třída B poodhalen

Nový Mercedes Třída B poodhalen

 
5b42_846687_1571733_6299_4724_11c687_01

čtvrtek, 28. července 2011

Automobilka Mercedes-Benz postupně odhaluje zcela novou generaci Třídy B. V nejnovější tiskové zprávě uvádí technické detaily, design vozu ale zatím zůstává skryt. Mnohé však napovídá alespoň zveřejněná silueta vozu (úvodní foto). Oficiálně bude vůz...

 

Automobilka Mercedes-Benz postupně odhaluje zcela novou generaci Třídy B. V nejnovější tiskové zprávě uvádí technické detaily, design vozu ale zatím zůstává skryt. Mnohé však napovídá alespoň zveřejněná silueta vozu (úvodní foto). Oficiálně bude vůz představen na autosalonu ve Frankfurtu v září, do prodeje se dostane v listopadu letošního roku.

 

Delší, širší a nižší
Základní informací je snížení výšky vozu, což má spolu s technickými změnami podvozku přispět k vyšší agilitě vozu na pometí klasického hatchbacku a kompaktního MPV. Na délku měří nový model 4359 mm, což je o 89 mm více než u předchůdce. Také je o 9 mm širší, takže nyní měří 1786 mm. Výška se, jak bylo uvedeno, snížila, a to o poměrně výrazných 46 mm. Také výška sedadel vzhledem k vozovce se snížila, a to o 86 mm. Na přání mnohých zákazníků je nyní pozice sedících osob vzpřímenější, vzdálenost od stropu 1013 mm na předních sedadlech přesto řadí třídu B k nejprostornějším ve svém segmentu. Na přání může být doplněna o systém EASY-VARIO-PLUS, díky němuž se dá jednoduchou manipulací vnitřní prostor upravit tak, aby byla umožněna i přeprava neskladných předmětů. Systém zahrnuje kromě jiného možnost posouvání zadních sedadel až o 140 milimetrů a překlopení opěradla sedadla spolujezdce na sedák.
Nová třída B má i nadále sendvičovou úpravu podlahy, ovšem v poněkud obměněném provedení. Díky modulární koncepci „Energy Space“ je nyní po konstrukční stránce připravena i pro verze s alternativním pohonem. Odpovídající rozhraní v konstrukci karoserie umožňuje u verzí s alternativním pohonem modifikovat hlavní podlahu vytvořením příslušného schůdku. Tato multifunkční prohlubeň začíná pod sedadlem řidiče a vytváří tak místo pro alternativní zásobníky energie, ať již elektrické akumulátory nebo tlakové nádrže na CNG, případně jiná progresivní paliva.

 

Vynikající aerodynamika
Na estetické hodnocení designu karoserie je třeba si ještě počkat, z hlediska aerodnymiky je však jasné, že se jedná o úspěch. Součinitel odporu pouze 0,26 je výborný sám o sobě, v kontextu s kategorií voz se pak jedná o naprostou špičku. Velmi příznivé hodnoty se podařilo konstruktérům dosáhnout mimo jiné i díky řadě detailních optimalizací, jako je obtékání vzduchu předních kol, uspořádání spodní partie vozu nebo proudění vzduchu určeného pro chlazení. Nové prvky karoserie, jako například „zubatý“ spoiler v podběhu kol, jsou přihlášeny k patentování. S technologickým paketem ECO z výbavy na přání se třída B dostává dokonce na hodnotu součinitele odporu 0,24. Nízký aerodynamický odpor výrazně snižuje spotřebu paliva a také zvyšuje akustický komfort.

 

Nové motory
Pod kapotou nové třídy B se objeví nové zážehové i vznětové motory a také nové převodovky. Nové agregáty se vyznačují kompaktní zástavbou, a díky tomu poklesl průměr otáčení vozu na necelých 11 metrů.

Nový přeplňovaný zážehový čtyřválec s továrním označením M270 je prvním ze zcela nové řady motorů. Disponuje přímým vstřikem paliva do válců třetí generace (systém vyvinutý přímo Mercedesem) a pro novou Třídu B bude zpočátku k dispozici s objemem 1,6 litru a výkonu 90 kW (B180) a 115 kW (B200). Maximální točivý moment 200 resp. 250 N.m je k dispozici již od 1 250 1/min.
Nový turbodiesel je dalším vývojem motoru OM651 s třetí generací přímého vysokotlakého vstřikování Common-Rail, využitý u modelů počínaje třídou C až po třídu S. Motoráři Mercedesu zredukovali jeho pracovní objem na 1,8 litru a v řadě detailů ho pozměnili. Poprvé se tak u značky Mercedes-Benz objevil naftový motor uložený ve voze napříč. V modelu B 180 CDI má výkon 80 kW, v případě verze B 200 CDI 100 kW. U slabší varianty dosahuje maximální točivý moment hodnoty 250 Nm od 1400 ot/min, u silnější varianty 300 Nm od 1600 ot/min.
Další premiérou u Třídy B je nová dvouspojková převodovka 7G-DTC. Extrémně kompaktní jednotka je díky sedmi převodovým stupňům značně variabilní v přizpůsobení se otáčkám motoru. S elektrickým olejovým čerpadlem je schopná využít funkci start-stop a při řazení nedochází k přerušení tažné síly. Obdobně kompaktní je i nová šestistupňová manuální převodovka, konstruovaná jako tříhřídelová. K jejím nejdůležitějším vlastnostem patří komfort při řazení a nepatrné síly pro změny převodových stupňů.

 

Technologické novinky
Mezi řadu dalších novinek patří radarový systém varování před kolizí, systém adaptivních dálkových světel, asistent mrtvého úhlu a udržení vozidla v jízdním pruhu, aktivní parkovací asistent a řada dalších prvků, které v předchozí Třídě B, případně dosud v žádném vozu kompaktní třídy nebyly k dispozici. „ Tolik novinek najednou se u žádné modelové změny v historii stuttgartské automobilky neuskutečnilo“, říká Dr. Thomas Weber, zodpovědný v představenstvu koncernu Daimler za vývoj Mercedes-Benz Cars. „Zákazníci příští třídy B budou těžit z tohoto technologického posunu příkladně nízkou spotřebou a redukcí CO2 v kombinaci s radostí z jízdy, bohatou nabídkou místa a u Mercedesu obvykle vysokým bezpečnostním standardem.“

 

 

 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz