Nový Opel Astra: další informace
středa, 22. července 2009
Opel zveřejnil další oficiální informace o nové generaci modelu Astra, která se představí na zářijovém autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem. „Design nové Astry dává okamžitě najevo, že Opel a jeho novinka se rozhodli nabídnout zákazníkovi...
Opel zveřejnil další oficiální informace o nové generaci modelu Astra, která se představí na zářijovém autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem. „Design nové Astry dává okamžitě najevo, že Opel a jeho novinka se rozhodli nabídnout zákazníkovi v nižší střední třídě opravdu to nejlepší, co současný trh může poskytnout,“ říká k důležité novince Mark Adams, vicepresident GM Europe odpovědný za design.
Design nové Astry byl vytvářen podle stejné filozofie, jaká se uplatnila v případě Insignie. Splývavé siluetě vozu dominují masivní bočnice, které zdůrazňují sportovní charakter nového modelu. „Nový Opel Astra představuje výsledek dlouholetého tvrdého úsilí – a to nejenom našeho týmu, ale i designerských týmů, které tvořily devět předchozích generací modelů Astra a Kadett,“ říká Uwe Müller, šéfdesigner Astry nové generace. „Využili jsme některé stylistické detaily z minulosti, ale přetavili jsme je do moderních forem.“
Zcela nově konstruované „inteligentní“ nárazníky minimalizují riziko vážnějšího poškození nosných struktur vozu při nárazech zezadu i zepředu. Propracovaná konstrukce nárazníků navíc snižuje závažnost poranění chodců při případné kolizi a také šetři peněženku majitele při opravách.
Splývavé linie exteriéru se zřetelně odrážejí i v jejím interiéru. Návrháři často využívali výrazné křivky a pečlivě kombinovali i používané materiály. Stylisté Opelu připravili speciálně pro novou Astru dvě nové verze kombinace barevného ladění a výbavy interiéru: Rudou „Spice Red“ a modrou „Ocean Blue“.
Velká pozornost byla věnována odkládacím prostorům: Dveřní kapsy jsou schopné pojmout až 1,5 litrové lahve, ve středové konzoli je místo pro MP3 přehrávač, na straně řidiče je malá odkládací schránka a zákazníci si mohou objednat např. zásuvku pod sedadlem spolujezdce.
Konstruktéři vyvinuli také podlahu zavazadlového prostoru Flex Floor nastavitelnou ve třech výškách, což výrazně zvyšuje flexibilitu. Díky ní lze např. skrýt předměty pod falešnou podlahu nebo do prostoru v zádi vozu uložit až 370 litrů zavazadel.
Mezi drobná inovativní řešení patří například schránka pro sluneční brýle nad dveřmi na straně řidiče nebo držáky mincí a propisovačky vytvarované ve vnitřní hraně odkládací skříňky v palubní desce. Schránka samotná má navíc dvě vyjímatelná oddělení. Kromě toho se pod spínačem světel na straně řidiče objevila ještě jedna malá schránka. Do středové konzole se vejde až devět CD, nechybí odkládací košík a vložka se dvěma držáky nápojů.
Sedadla mají podle automobilky největší rozsah nastavování v rámci celé nižší střední třídy, a to včetně výškového nastavování v rozsahu 65 mm a podélného v rozsahu 280 mm. To by mělo výrazně usnadnit nastavení polohy řidičům velmi rozdílného vzrůstu. Kromě toho mají sedadla ESS (Ergonomic Sports Seats) vylepšené nastavování sklonu nebo ve čtyřech směrech nastavitelnou oporu v bederní části.
V nabídce budou čtyři známé úrovně výbavy: Essentia, Enjoy, Sport a Cosmo. Na český trh by se měly první exempláře nové Astry dostat na sklonku prosince. Plný prodej je plánován na leden 2010. Ceny zatím nebyly stanoveny.