Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Archiv 2005-19 » Nový Opel Astra představen v národní premiéře

Nový Opel Astra představen v národní premiéře

 
4401_p1080067

úterý, 12. ledna 2010

I když zná český trh již nějakou dobu ceny nové Astry, oficiální zahájení si český importér nechal na dnešní den, kdy novinku představil motoristickým novinářům v říčanském centru Oáza. Od čtvrté generace Astry si německá automobilka, která si...

 

I když zná český trh již nějakou dobu ceny nové Astry, oficiální zahájení si český importér nechal na dnešní den, kdy novinku představil motoristickým novinářům v říčanském centru Oáza. Od čtvrté generace Astry si německá automobilka, která si prošla nedávno martýriem nejistoty ohledně své budoucnosti, mnoho slibuje. Její novinka by měla přispět k návratu jak do černých čísel, tak k dalšímu posílení prestiže, mírně pošramocené jednáními o odprodeji značky. Nyní probíhá restrukturalizace a souběžně s ní také modelová ofenzíva. Opel si již užívá úspěchu, který jí zajistila Insignia, evropský vůz roku 2009. Podle automobilky překonává vývoj objednávek tohoto modelu o 20 % interní plány a patří mu aktuálně z hlediska počtu prodejů první příčka mezi vozy střední třídy v Evropě.

Nová Astra stačila na začátku své kariéry posbírat několik ocenění. Třetí místo v anketě Car of the Year 2010, druhé místo v anketě Auto roku Klubu motoristických novinářů, stala se autem roku na Slovensku a získala také prestižní Zlatý volant, který tradičně uděluje německý časopis Auto Bild.

 

Větší a komfortnější

Nová Astra citelně povyrostla a v některých parametrech je na samé hranici kompaktní (nižší střední) třídy. Například rozvor je dlouhý 2685 mm, což je o 71 mm více, než u předchozí generace. Vůz má také větší rozchod kol, zvětšil se vnitřní prostor. Automobilka dokonce vytvořila speciální tým, který analyzoval, co všechno chtějí mít řidiči s sebou v automobilu po ruce a podle toho konstruoval odkládací prostory ve vozidle.

Mezi technické zajímavosti patří doplnění zadní nápravy Wattovým přímovodem, který výrazně snížil zatížení závěsů zadní vlečené nápravy bočními silami a umožnil tak výrazné snížení přenosu rázů od kol do karoserie. Výsledkem je zlepšený jízdní komfort bez ztráty na jistotě ovládání vozu. Další zajímavostí mohou být také vyspělé bi-xenonové světlomety AFL+ schopné pracovat v devíti různých režimech, již známý kamerový systém Opel Eye, rozpoznávající nechtěné opuštění jízdního pruhu a také dopravní značky, ergonomická sportovní sedadla, jejichž kvalitu posvětila nezávislá komora německých ortopedů a ergonomů, vyhřívaný volant a řada dalších vyspělých systémů.

 

Osm agregátů, jen dva bez turba

Nabídka pohonu zahrnuje osm agregátů: po čtyřech podle druhu paliva. Zážehové agregáty reprezentují atmosférické 1.4/ 74 kW a 1.6/ 85 kW a přeplňované 1.4 103 kW a 1.6 132 kW. Vznětové motory jsou přeplňované samozřejmě všechny, základ tvoří úsporný agregát 1.3 CDTi 70 kW, dále 1.7 CDTi 81 kW a 92 kW a 2.0 CDTi 118 kW. Všechny motory splňují emisní normu Euro 5.

Nová Astra bude na trhu ve čtyřech stupních výbavy: Essentia, Enjoy, Cosmo a Sport. Importérovi se podařilo do popisu základní verze dostat Essentia nejen čtveřici airbagů, systém ESP, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, rádio s CD přehrávačem či elektrické stahování předních oken, ale také klimatizaci. První cena 344 800 Kč za základní výbavu (akční cena) a motor 1.4 74 kW se tak jeví jako velmi konkurenceschopná. Nejdražším provedením je verze 2.0 CDTi Cosmo za 511 900 Kč. Nejlevnější dieselové procedení, 1.3 CDTi Enjoy nabízí importér za 404 900 Kč, zajímavá bude pro řadu zákazníků verze 1.7 CDTi 92 kW Enjoy za 446 900 Kč, která ve výbavě přidává oproti základu tempomat, lepší rádio se sedmi reproduktory a ovládáním na volantu či hlavové airbagy. Kola ale zůstávají i ve druhém výbavovém stupni pouze ocelová, teprve výbavy Cosmo a Sport nabídnou kola z lehkých slitin.

 

První dojmy
A jak se mi jevila Astra s agregátem 1.7 CDTi s motorem o výkonu 92 kW a ve verzi Sport? Vůz nabídne řidiči sportovní pozici za volantem s širokou možností nastavení. Správné usazení jsem „šteloval“ stejně krátce a snadno jako ve vozech Honda nebo Alfa Romeo...
Volant se velmi dobře drží, účinek posilovače řízení je „tak akorát“ a vůbec všechny ovládací síly jsou velmi dobře sladěné, takže se řidič s vozem velmi rychle sžije. Řazení manuální šestistupňové převodovky bylo velmi přesné se středně dlouhým chodem. Ergonomicky nepříliš povedené je ovládání palubního počítače otočným (impulzním) kroužkem na levém sdruženém ovladači u volantu, kvituji opuštění impulzní aktivace blikačů a stěračů. Výhled vzad je spíše horší, ale ne tak špatný, jako třeba ve Fiatu Bravo. Ve velmi dobrém světle se na rozbitých okresních cestách v okolí Mnichovic předvedlo odpružení vozu. Zde automobilka skutečně nelže: podvozek nové astry „funguje“ jak z hlediska jistoty ovládání, tak jízdního komfortu. Kde jsem naopak nezaznamenal žádný radikální posun, jsou vychvalované úložné prostory. Běžný standard, doplněný několika drobnostmi, jako je polohovací dno malé schránky mezi předními sedadly. Na objevnost a nápaditost, jakou kdysi předvedl Nissan s poslední generací Almery, zapomeňte. Kapsy ve dveřích jsou ale dobře tvarované, uložíme do nich i velkou lahev s nápojem. Příjemně na mne zapůsobily i materiály čalounění a přístrojové desky.

 

K nové Astře s turbodieselem 1.7 CDTi se vrátíme v klasickém testu v magazínu FLEET firemní automobily číslo 2/2010, které vychází v polovině dubna.
 

 
4f55_261469c2d6_26148849fb_p1080066
 
 
 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz