iFLEET » Archiv 2005-19 » Nový vlastník a větší produkce pro Volvo
Švédská automobilka Volvo se zanedlouho stane součástí čínské Geely Automotive. Podle neoficiálních informací již byla finalizována smlouva mezi Ford Motor Company, který značku doposud vlastnil, a novým majitelem, čínskou automobilkou Geely. Ta...
Švédská automobilka Volvo se zanedlouho stane součástí čínské Geely Automotive. Podle neoficiálních informací již byla finalizována smlouva mezi Ford Motor Company, který značku doposud vlastnil, a novým majitelem, čínskou automobilkou Geely. Ta získá spolu s továrnou také síť dvou tisícovek dealerů po celém světě a samozřejmě i veškeré know-how a technologické vybavení či dodavatelské kontrakty. To vše by mělo zajistit, že Volvo bude i nadále tou prémiovou značkou, kterou její zákazníci doposud znali.
Nový čínský vlastník by chtěl údajně vrátit Volvo k ziskovosti co nejdříve a hodlá toho dosáhnout mimo jiné razantním zvýšením produkce. Namísto 400 000 automobilů ročně by se měla automobilka dostat během dvou následujících let na hranici jednoho milionu. Cílem je pak údajně hranice dvou milionů vozidel ročně, k čemuž by měl dopomoci i čínský trh pro který by měly vznikat speciální verze vozů Volvo s úpravami podle vkusu čínských zákazníků. V současnosti Volvo prodává v Číně jen okolo 13 000 vozů švédské značky ročně, Geely hodlá tento počet zmnohonásobit.
Rozhovor s Klárou Skálovou o značce Volvo na našem trhu a její nabídce pro firemní zákazníky přinese letošní první vydání magazínu FLEET firemní automobily. Z rozhovoru vybíráme:
Volvo u nás v minulosti samostatného fleet manažera nemělo a Klára Skálová si pochvaluje, že nyní je díky vytvoření této pozice mnohem více času na individuální jednání se zákazníkem. „Máme více flexibility v jednáních. Dostat se do firem jen na základě napsaných podmínek a nabídek je složité, takže s dealery úzce spolupracuji a probírám s nimi každý důležitý obchodní případ. Lidé na osobní přístup hodně dají, jen poslat nabídku už dávno nestačí... Mým cílem po nástupu do této funkce bylo mimo jiné zaměřit se na větší fleety. Jsme značka prémiová a nikdy tedy asi neobsáhneme celý vozový park firem, ale podařilo se nám například rozšířit náš záběr i na střední management, což nebylo snadné, protože zde musíme bojovat s masovými značkami a někdy tak dochází k porovnávání neporovnatelného. Volvo má sice technické vymoženosti, které jiné značky nemají, ale ve finále už na úrovni středního managementu často rozhoduje především cena vozu, zatímco u vrcholového managementu je cena méně důležitá.“ Klára Skálová nicméně přiznává, že se pohled manažerů na firemní automobily mění a přibývá firem, které spíše než cena akvizice zajímají celkové provozní náklady, zůstatková cena a také bezpečnost. Tedy věc, která byla vždy u Volva hlavní prioritou. V současnosti už je bezpečnost prioritou prakticky každé automobilky a pro Volvo je tudíž stále těžší sázet v budování image pouze na tuto kvalitu. „To je sice pravda, nicméně stále platí, že právě Volvo dalo automobilismu mnoho ze současných systémů aktivní i pasivní bezpečnosti. A i dnes dokáže nabídnout něco, co jiní ještě nemají. Například systém City Safety, který zabraňuje kolizím, a to především v městském provozu,“ upozorňuje Klára Skálová.