iFLEET » Archiv 2005-19 » Nový Volkswagen Crafter je jiný hlavně pod kapotou
Zástupci domácího importéra užitkových vozů Volkswagen, společnosti IVG, představili na dnešní tiskové konferenci novinářům modernizovaný model Crafter. Design vozu se změnil jen v detailech, hlavním rozdílem oproti stávající verzi jsou nové motory...
Zástupci domácího importéra užitkových vozů Volkswagen, společnosti IVG, představili na dnešní tiskové konferenci novinářům modernizovaný model Crafter. Design vozu se změnil jen v detailech, hlavním rozdílem oproti stávající verzi jsou nové motory a z nich vyplývající další změny.
Namísto pětiválcových agregátů 2.5 TDI ve čtyřech výkonových verzích od 65 kW do 120 kW jsou nyní k dispozici výhradně čtyřválce 2.0 TDI a to ve výkonových verzích 80 kW, 100 kW a 120 kW. Lehčí motory a absence systému Ad-Blue přinesly úsporu hmotnosti ve výši 90 kg a o tuto hodnotu se tak mohla zvýšit užitná hodnota vozu. Nové čtyřválce nabídnou naproti nižšímu objemu lepší průběh křivky točivého momentu, jehož vrchol se zvýšil až o 11 %. Užitečné zatížení vzrostlo podle verze až o 10 %. Významně se snížila spotřeba – nyní je až o celou třetinu nižší oproti pětiválcovým verzím a v souvislosti s tím poklesly až o čtvrtinu také provozní náklady. Nové motory se spokojí s výměnou olejové náplně po 40 000 kilometrech nebo po dvou letech.
Velký pokles spotřeby paliva je dán také technologií BlueMotion, která zahrnuje systém Start-Stop s rekuperací energie, dlouhý šestý převod a tempomat. Z nabídky mizí na našem trhu nepříliš populární a váhavá automatizovaná převodovka, všechny motory jsou ve všech verzích vozu spojeny s manuální šestistupňovou převodovkou. Podle dostupných informací by se ale mohla později i na našem trhu objevit verze s novou automatickou převodovkou. Zcela jistě se v příštím roce objeví verze s pohonem všech kol, která zatím v nabídce řady Crafter citelně chyběla. Bude se jednat o přestavbu, kterou zajistí firma Achleitner a vozy budou vybaveny trvalým pohonem všech kol s mezinápravovým diferenciálem a uzávěrou zadního diferenciálu.
Na nabízených rozměrových verzích se v zásadě nic nemění, v nabídce jsou nadále tři rozvory, přičemž karoserii nejdelšího z nich je možno ještě protáhnout prodlouženým zadním převisem, díky němuž má využitelná ložná plocha délku 4,7 m. Verze s max. hmotností 4,6 tuny je k dispozici s jednoduchou zadní nápravou, což je výhodné z hlediska využitelného místa mezi podběhy karoserie. Pneumatiky „Supersingle“ o rozměru 285/65 R16 dodává Continental.
Jak uvedl nový vedoucí divize Volkswagen Užitkové vozy Bc. Jan Procházka, ceny nové verze se budou pohybovat o 5 % až 7 % pod cenami dosavadní verze. Mezi další výhody patří například dvanáctiletá záruka na prorezavění karoserie, již zmíněné výrazně snížené provozní náklady, vysoká užitečná hmotnost či prostorný interiér s ergonomií osobního vozu.