Nový volkswagen tiguan
pátek, 29. června 2007
Zhruba za půl roku se na našem trhu objeví novinka automobilky Volkswagen, kompaktní SUV s názvem Tiguan, jehož první oficiální fotografie byly právě zveřejněny. Tiguan se stane čtrnáctým modelem německé značky a doplní tak v nabídce větší Touareg....
Zhruba za půl roku se na našem trhu objeví novinka automobilky Volkswagen, kompaktní SUV s názvem Tiguan, jehož první oficiální fotografie byly právě zveřejněny. Tiguan se stane čtrnáctým modelem německé značky a doplní tak v nabídce větší Touareg. Oficiální představení veřejnosti proběhne u příležitosti autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem. Novinku charakterizuje odlišný designérský jazyk v porovnání s dosavadními modely. Platí to především o přídi, zatímco záď nezapře svou příslušnost ke značce a zejména modelu Golf. Proporce karoserie a strmá záď naznačují velký vnitřní prostor. Zajímavostí je fakt, že všechny motory pro pohon Tiguanu jsou přeplňované: zážehové TSI poskytují výkon 110 kW, 125 kW a 147 kW, vznětové TDI pak 103 kW a 125 kW. Další zajímavostí je dvojí provedení přední části karoserie. Verze „Trend & Fun” a „Sport & Style” jsou navrženy pro maximální nájezdový úhel 18°, zatímco verze Tiguan „Track & Field” je určena pro náročnější offroadový provoz a proto nabízí možnost najíždět na překážku o úhlu až 28°. Přední náprava je koncepce MacPherson s hliníkovým pomocným rámem, zadní náprava je čtyřprvková. Tiguan bude nabízen jak s pohonem všech kol systémem 4Motion, tak s pohonem pouze přední nápravy. Inovativní navigační systém RNS 510 byl speciálně vyvinut pro navigaci mimo zpevněné komunikace. V tomto režimu je systém schopen zaznamenat během jízdy až pět set bodů trasy, a to i v oblastech bez digitálních mapových podkladů. To umožňuje nalezení cesty pět v jakémkoli terénu. V editačním režimu pak řidič může trasu podle přání modifikovat. V případě verzue Track & Field může být stiskem tlačítka aktivován offroad režim, který zlepšuje jízdní vlastnosti vozu v terénu. Konkrétně to znamená, že je aktivován asistenční systém pro jízdu z kopce (pro optimální řízení na svazích), přizpůsobení charakteristiky pedálu řidiče (pro jemnější odstupňování točivého momentu), přizpůsobení EDS (elektronické závěry diferenciálu se aktivují již při nejmenším prokluzu), přizpůsobení ABS (zlepšená účinnost brzdění na nezpevněném povrchu), asistenčního systému pro jízdu do kopce a v součinnosti s automatickou převodovkou předvolbu rychlostního stupně (včetně optimálního brzdného účinku motoru). Bližší informace o rozměrech vozu ani o cenách zatím nebyly zveřejněny.