iFLEET » Archiv 2005-19 » Nový Volkswagen Touran se představuje
Na autosalonu AMI v Lipsku představil Volkswagen novou generaci úspěšného kompaktního MPV Touran který bude na český trh uveden letos v září. Volkswagen Touran je nejúspěšnějším německým MPV, dosud jej bylo prodáno 1,13 milionu kusů a tržní podíl...
Na autosalonu AMI v Lipsku představil Volkswagen novou generaci úspěšného kompaktního MPV Touran který bude na český trh uveden letos v září. Volkswagen Touran je nejúspěšnějším německým MPV, dosud jej bylo prodáno 1,13 milionu kusů a tržní podíl tohoto modelu v Německu tvoří téměř 50 %. Také v celoevropských statistikách prodeje patří tento Volkswagen mezi první pětici ve svém segmentu.
Vzhled nového Touranu byl přizpůsoben novému stylu Volkswagenu a s výjimkou bočních dveří jsou všechny vnější panely karoserie nové. Novinka se zároveň může pochlubit progresivními elektronickými systémy, mezi které patří například poprvé v kategorii MPV nabízené adaptivní dálkové světlomety (Dynamic Light Assist) nebo nový parkovací asistent Park Assist 2.0 pro automatické podélné a příčné parkování. Šest nových zážehových a vznětových motorů nabízí sníženou spotřebu, nejúspornější je verze TDI BlueMotion Technology, která se při výkonu 77 kW spokojí s průměrnou spotřebou 4,6 l/100 km (emise CO2 121 g/km), což je mezi sedmimístnými MPV rekordní hodnota.
Zásadní inovací je také nový základní motor 1.2 TSI, což je přeplňovaný zážehový čtyřválec s přímým vstřikováním benzinu o výkonu rovněž 77 kW. Tato jednotka nabízí mohutný točivý moment 175 N.m již mírně nad hranicí volnoběhu a v průměru spotřebuje jen 6,4 l/100 km (emise CO2 149 g/km). Touran 1.2 TSI je k dispozici také s paketem BlueMotion Technology, jehož součástí jsou systémy Start-Stop a rekuperace kinetické energie během brzdění (tzv. mild hybrid). V tomto případě klesne hodnota průměrné spotřeby na 5,9 l/100 km a množství emisí CO2 na 139 g/km.
Hospodárnost je vrozenou vlastností všech osmi nabízených motorů s rozpětím výkonů od 66 kW do 125 kW. Bez výjimky se jedná o přeplňované motory s přímým vstřikováním paliva vyvinuté plně v souladu se strategií downsizingu, tedy zmenšování zdvihového objemu v zájmu snižování emisí a spotřeby, avšak při výrazném zvýšení točivého momentu. Všechny nové modely Touran splňují samozřejmě emisní normu Euro 5.
Nový Touran bude v České republice nabízen ve dvou výbavách: Comfortline a Highline. Ve výbavě Touranu Comfortline nechybí například senzor světla a deště, samostmívací vnitřní zpětné zrcátko, tónovaná boční okna, komfortní sedadla vpředu, sklopné stolky pro druhou řadu a černé podélné střešní nosiče. Roli špičkového modelu hraje Touran Highline, který má oproti verzi Comfortline navíc mimo jiné čalounění sedadel kombinací Alcantary a látky, přední sportovní sedadla, automatickou klimatizaci, palubní počítač s barevným displejem, kůží obšitý volant s multifunkčními tlačítky, šestnáctipalcová kola z lehkých slitin, stříbrné podélné střešní nosiče a mlhové světlomety v chromovaných rámečcích.
Nově může být Touran vybaven rádiem a navigačním systémem RNS 315 s dotykovým displejem. Kromě toho jsou k dispozici další nové prvky výbavy dodávané na přání, například velké panoramatické výklopné a posuvné střešní okno, zadní kamera (sériově ve spojení s rádiem a navigačním systémem RNS 510) nebo adaptivní regulace podvozku DCC. Novinkou pro Touran je rovněž funkce Light Assist pro automatické ovládání dálkových světlometů u sériově montovaných světlometů. Vyšším vývojovým stupněm nejmodernější osvětlovací techniky je funkce Dynamic Light Assist určená pro bi-xenonové světlomety.