Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Archiv 2005-19 » Novým modelem 208 hodlá Peugeot "změnit epochu"

Novým modelem 208 hodlá Peugeot "změnit epochu"

 
bb91_208_1110pc022

středa, 2. listopadu 2011

Peugeot uvolnil první oficiální informace a fotografie nového vozu segmentu B (malé vozy), modelu 208. K dispozici bude stejně jako předchůdci ve dvou karosářských provedeních, tedy jako tří nebo pětidveřový hatchback. Nový vůz zaujme nízkou...

 

Peugeot uvolnil první oficiální informace a fotografie nového vozu segmentu B (malé vozy), modelu 208. K dispozici bude stejně jako předchůdci ve dvou karosářských provedeních, tedy jako tří nebo pětidveřový hatchback.


Nový vůz zaujme nízkou hmotností, nejlehčí verze váží 975 kg a průměrně má řada 208 o 110 kg nižší hmotnost než předchozí 207, a také příznivým koeficientem aerodynamického odporu (Cx 0,29). Peugeot nešel cestou zvětšování vnějších rozměrů a nová 208 je o celých 7 cm kratší než 207 a také je o centimetr nižší. Přesto se podařilo konstruktérům dosáhnout většího prostoru pro nohy cestujících na zadních sedadlech (+ 5 cm) a také mírně zvětšit zavazadlový prostor (+ 15 dm3). „V porovnání s modelem 207 jsme chtěli vůz, který bude mít menší vnější rozměry a bude větší uvnitř,“ uvedl Christophe Clochard, konsolidační manažer vývoje modelu 208.


Karoserie modelu 208 nese nové designérské prvky značky Peugeot. Specifický otvor sání motoru, nový vzhled předních světlometů nebo zadní světla ve tvaru bumerangu, to jsou typické detaily nejnovějších peugeotů. Tří a pětidveřová karoserie se přitom v řadě karosářských detailů poměrně výrazně odlišují.
V interiéru konstruktéři zcela přepracovali architekturu přístrojové desky i středové konzole v zájmu zlepšení ergonomie ovládání vozu. Vše je soustředěno kolem volantu se zmenšeným průměrem, head-up displeje a velké dotykové obrazovky.


Stranou inovací nezůstala ani ekologie. V porovnání s modelem 207 dokáže Peugeot 208 snížit průměrné emise CO2 o 34 g/km, což jej zařadí na špičku dané kategorie vozidel. Vedle již zmíněné nižší hmotnosti a propracované aerodynamiky se na dosaženém snížení emisních hodnot podílejí také motory vybavené technologiemi poslední generace a téměř plošné zavedení mikrohybridního systému e-HDi.
Z pěti dieselových motorů jsou čtyři vybaveny systémem Stop & Start nové generace (e-HDi), u nejúspornější verze je spotřeba paliva 3,4 l /100 km a emise CO2 činí pouhých 87 g/km, přičemž u žádného motoru emise nepřekročí hodnotu 99 g. Spolu s modelem 208 budou na trh uvedeny i nové tříválcové zážehové motory 1.0 a 1.2 VTi. Mohou se pochlubit výkonností a spotřebou paliva, která začíná na 4,3 l /100 km a emisemi CO2 od 99 g/km.

Peugeot novému modelu 208 hodně věří. Vincent Rambaud, generální ředitel automobilky dokonce na jeho adresu uvedl: „S modelem 208 mění značka Peugeot epochu.“ Na to, zda je tomu opravdu tak, si bude muset veřejnost počkat do příštího roku. Na náš trh bude nový Peugeot 208 uveden stejně jako jinde v Evropě na jaře příštího roku, ceny zatím ještě nejsou známy.

 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz