Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Archiv 2005-19 » O dvacetiletí IVG na českém trhu s Rudolfem Javurkem

O dvacetiletí IVG na českém trhu s Rudolfem Javurkem

 
7783_ivg01

středa, 9. listopadu 2011

Rudolf Javurek vede již deset let společnost Import Volkswagen Group na našem trhu, což je přesně polovina její existence. Dvacetiletí je pro úspěšného importéra příležitostí k oslavě i bilancování. Magazín FLEET firemní automobily se proto s...

 

Rudolf Javurek vede již deset let společnost Import Volkswagen Group na našem trhu, což je přesně polovina její existence. Dvacetiletí je pro úspěšného importéra příležitostí k oslavě i bilancování. Magazín FLEET firemní automobily se proto s ředitelem společnosti IVG sešel k obsažnému rozhovoru, který přinese jeho šesté letošní vydání.


Rudolf Javurek hodnotí dvacetiletí IVG na domácím trhu veskrze pozitivně: „Pokud bych to měl v krátkosti shrnout, tak se během tohoto období propracovaly naše značky Volkswagen Osobní vozy, Volkswagen Užitkové vozy, Audi a SEAT na špičku českého trhu a pokud mě neklame paměť, tak nám již dobrých patnáct let patří pozice vedoucí importérské skupiny v České republice. Značka Volkswagen figuruje na čele segmentu importovaných osobních vozů, zatímco Audi si udržuje vedoucí postavení v segmentu luxusních značek a se Seatem jsme na 14. příčce, což je v mezinárodním porovnání pro tuto značku jedna z nejlepších pozic na trhu.“


Ředitel IVG ovšem upozornil v rozhovoru na to, že stávající situace není samozřejmostí, ale výsledkem tvrdé práce: „Když jsem před deseti lety do této funkce nastoupil, tak se zde někdy dívali na zákazníka jako na někoho, kdo obtěžuje a s pracovníky se zase leckde jednalo podle toho, jakou měl jejich nadřízený zrovna náladu. A to se muselo změnit,“ říká Rudolf Javurek.

 

Ze slov Rudolfa Javurka je cítit důraz na kvalitu poprodejních služeb, nicméně každá automobilová značka je hrdá především na své produkty, tedy na auta: „Produkt je samozřejmě základ našeho úspěchu a u každé značky koncernu Volkswagen dnes máme k dispozici opravdu vynikající produkty. Já si současnou situaci hodně užívám, protože když se ohlédnu do minulosti, vím, že tomu tak vždycky nebylo. Někdy stačí k úspěchu jen samotný produkt. Zákazník si jej koupí, i když chování prodávajícího personálu není v souladu s jeho kvalitami. Plnou sílu však můžeme rozvinout jenom v tom případě, když produkt působí na zákazníka jako magnet, a ten, kdo zákazníka obsluhuje je kompetentní, odborně způsobilý a celkově jedná v souladu s produktem. To je také náš potenciál a úkol pro další roky, abychom takto vždy a všude působili...“

 

Rudolf Javurek v rozhovoru zdůraznil také téma zůstatkových hodnot vozidel a důvody, které vedou k vysokým hodnotám v případě značky Volkswagen: „Hlavní roli hraje kontinuální vývoj všech konstrukčních částí našich vozů. Když okolo nás projede Golf I z roku 1974, bude jasně identifikovatelný jako Volkswagen Golf. Kontinuální vývoj a zlepšování až po současnost jsou jasně patrné. Zacházíme velmi obezřetně s investicemi našich zákazníků a s hodnotou našich produktů a značky. Platí pravidlo, že nový model nesmí znehodnotit ten stávající...“

 

Celý rozhovor, včetně názoru na strategii dravé korejské konkurence či o cenové politice značky a přístupu k fleetovým zákazníkům přinese FLEET 6/2011, který vychází 30. listopadu 2011.

 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz