iFLEET » Archiv 2005-19 » Od Pola až po Crafter
Volkswagen je značkou, kterou nalezneme v mnoha vozových parcích. Vděčí za to své obecné oblibě, šíři svého portfolia, ale třeba také stále atraktivnější cenové nabídce. Domácí importér v poslední době s cenami řady svých modelů řádně zahýbal a...
Volkswagen je značkou, kterou nalezneme v mnoha vozových parcích. Vděčí za to své obecné oblibě, šíři svého portfolia, ale třeba také stále atraktivnější cenové nabídce. Domácí importér v poslední době s cenami řady svých modelů řádně zahýbal a zpřístupnil tak vozy s písmeny VW ve znaku širší klientele.
Vloni zaznamenali u Volkswagenu stejně jako většina značek na trhu ochlazení zájmu firemních zákazníků, které souviselo s přetrvávajícími ekonomickými problémy, do kterých se dostal prakticky celý svět. Letos se ovšem situace začala vracet k normálu. Alespoň při pohledu na dosavadní prodejní statistiky to tak ing. Martin Lang, VIP & Fleet Sales Manager značky Volkswagen na našem trhu, vnímá: „S loňskem se současná situace nedá srovnávat. Firmy začaly ekonomicky ožívat a postupně obnovují také poptávku po nových vozech. Volkswagen globálně eviduje meziroční nárůst objednávek ve výši třiceti procent, což je až extrémní nárůst zájmu.“ Výrobní linky Volkswagenu dnes jen tak tak uspokojují poptávku a automobilka postupně navyšuje výrobní kapacitu.
Vylepšená nabídka
Na našem trhu importér podpořil oživení poptávky také vylepšením podmínek pro fleetové zákazníky. „Připravili jsme atraktivnější ceny na všechny naše modely, Passat CC nebo Tiguan nevyjímaje, a samozřejmě jsme se rozhodli výrazněji podpořit stávající generaci Passatu, protože se jedná o model, který se nachází v posledním roce své výroby. Koncem roku jej nahradí nová generace, ale zájem o tu stávající i díky akční nabídce neutuchá a Passat si drží na našem trhu pozici nejprodávanějšího dováženého modelu střední třídy, což nás příjemně překvapuje,“ říká Matin Lang a dodává, že úspěšné fleetové obchody nejsou pouze otázkou ceny, ale také nabídky kvalitního financování. V této oblasti se ale může domácí importér spolehnout na sesterskou společnost Volkswagenu, ŠkoFIN, která má ve svém portfoliu všechny varianty financování vozového parku, od úvěru až po operativní leasing.
Mezi vylepšení nabídky patří vedle cenových úprav také například prodloužení záruky, a to až na čtyři roky. „Tuto možnost nabízíme pro všechny osobní vozy Volkswagen a já věřím, že to naše fleetové obchody podpoří,“ říká Martin Lang. Delší záruka v kombinaci s dobře nastaveným havarijním pojištěním provozovateli minimalizuje riziko nečekaných výdajů za opravy a může podpořit i zůstatkovou cenu, pokud je vůz po třech letech odprodáván a má sjednánu čtyřletou záruku.
Firmy objevují Polo
Tak jako patří pozice lídra na našem trhu v segmentu střední třídy Passatu, tak si ji mezi malými vozy vybojovalo nové Polo. Nový model zaujal svou užitnou hodnotou i fleetové zákazníky. Rozhodně ve větší míře, než tomu bylo v minulosti zvykem. „Bohatá základní výbava, atraktivní vzhled, vysoká užitná hodnota, kvalita zpracování, špičková technika, vysoké zůstatkové hodnoty...“ vyjmenovává fleet manažer Volkswagenu důvody, které přispěly k posílení pozice modelové řady Polo na trhu, a ještě přidává jeden navíc: bezpečnost. Polo má například ve standardní výbavě elektronický stabilizační systém, což není mezi malými auty rozhodně běžné. „Máme zákazníky, kteří poptávají i více než stovku těchto vozů, což jsme u Pola předtím téměř neznali,“ vysvětluje Martin Lang a připouští, že některé firmy nahrazují menším Polem větší Golf. „Určité známky „downsizingu“ ve firmách registrujeme, ale není to žádný masivní trend. Každopádně nám Polo vyrostlo a leckde tak nárokům firem na automobil plně vyhovuje.“
Model Golf ovšem zůstává hlavním fleetovým tahounem Volkswagenu. V současnosti je šestá generace k dispozici již ve čtyřech karosářských verzích a zejména kombi s označením Variant má u fleetových zákazníků tradičně úspěch.
Snižování emisí pokračuje
V souvislosti s automobilovým provozem se hodně hovoří o ekologii a řada firem se rozhodla jít cestou zlepšování své emisní stopy. Roste poptávka po vozech s nízkými emisemi, a to i na našem trhu, kde zatím legislativa tento chvályhodný přístup nijak zvlášť nepodporuje. Úlevu na silniční dani lze vnímat spíše jako symbolickou podporu... Volkswagen neponechává v tomto ohledu nic náhodě a nabízí modely s označením BlueMotion či EcoFuel. V prvním případě se za označením skrývá řada opatření vedoucích ke snížení spotřeby, včetně zcela nových moderních maloobjemových agregátů, ve druhém se jedná o automobily s provozem na stlačený zemní plyn (CNG). Jejich bivalentní motory spalují se stejnou chutí benzin i CNG, a protože není nijak dotčena ani jejich užitná hodnota (nádrže na plyn jsou plně integrovány v konstrukci vozu), mají dobré šance uspět u zákazníků, pokud... „Pokud budou mít kde tankovat zemní plyn, což souvisí s rozvojem čerpacích stanic u nás. Je to ale zajímavá technologie pro firmy, které se rozhodnou vybudovat vlastní plnicí stanici, protože provoz jejich aut má regionální charakter a stačí jim dojezd na nádrž. A přibývá i veřejných plnicích stanic, což zájem o tyto vozy také podpoří,“ věří Martin Lang a zdůrazňuje, že Volkswagen vnímá problematiku snižování emisí velmi vážně. „Očekáváme, že poptávka po modelech s označením BlueMotion i EcoFuel bude stoupat a bez nich bychom nemohli být do budoucna úspěšní.“
Celý článek přináší FLEET č. 3 / 2010