iFLEET » Archiv 2005-19 » Opel je nařčen z klamavé reklamy
Automobilka Opel uvedla v Německu na trh záruku označenou jako „doživotní“. Její podstata ale tomuto označení podle německého úřadu na ochranu hospodářské soutěže odporuje. Opel již dostal pokutu 15 000 eur a nejpozději dnes musí podat úřadu svůj...
Automobilka Opel uvedla v Německu na trh záruku označenou jako „doživotní“. Její podstata ale tomuto označení podle německého úřadu na ochranu hospodářské soutěže odporuje. Opel již dostal pokutu 15 000 eur a nejpozději dnes musí podat úřadu svůj rozklad, kterým by se případně hájil proti nařčení z klamavé reklamy.
I když totiž Opel uvádí, že nabízí „doživotní záruku“, ve skutečnosti garantuje zákazníkovi plné krytí záručních oprav jen do 50 000 ujetých kilometrů, což je dnes nejhorší nabídka mezi všemi záručními podmínkami automobilek. Nad tento kilometrový proběh bude Opel po majiteli vozu požadovat spoluúčast na nákladech na opravu, a to až 60% při nájezdu nad 100 000 km. Nad 160 000 km již záruka zahrnuje pouze práci, veškerý materiál si hradí zákazník. Podle německého úřadu je tedy slogan „doživotní záruka“ přehnaný a může uvést zákazníka v omyl. Celá záležitost by mohla skončit až u zemského soudu, pokud Opel neuzná argumentaci úřadu, který má i přímou oporu v zákoně, který pojem doživotní záruka v Německu jednoznačně definuje.