iFLEET » Archiv 2005-19 » Opel na novém začátku
Poslední červnový den představil Opel při tiskové konferenci v Praze své smělé plány na znovuoživení značky, jejíž výsledky na českém trhu zdaleka neodpovídají představám vedení a jejíž tržní podíl na místním trhu daleko zaostává za podílem v jiných...
Poslední červnový den představil Opel při tiskové konferenci v Praze své smělé plány na znovuoživení značky, jejíž výsledky na českém trhu zdaleka neodpovídají představám vedení a jejíž tržní podíl na místním trhu daleko zaostává za podílem v jiných zemích. Nový strategický plán představili Pavel Šilha, ředitel zastoupení Opel C&S a Andrej Barčák, marketingový ředitel.
Opel se potýká již zhruba od roku 2000 na českém trhu s vleklými problémy. Jeho tržní podíl činí chabá 2%, což vůbec neodpovídá evropskému postavení značky a také faktu, že má momentálně silnou modelovou řadu a v posledních letech výrazně vzrostla kvalita a technická úroveň vozů. Nové vedení chce v průběhu příštích 2-3 let zvýšit podíl na trhu až na 5%, čímž by byl Opel zhruba „na půl cesty“ od značek, se kterými kdysi udával krok mezi dovozci a jejichž podíl se dnes pohybuje kolem 10%. Zvýšení pokrytí i o dva či tři procentní body je však úkol mimořádně obtížný a znamená zvýšit odbyt o pět a více tisíc vozů za rok.
Atraktivní ceny
Hlavní zbraní v nadcházejícím období bude citelné zlevnění většiny modelů. „Razantně jsme přecenili většinu modelů, ceny se snížily až o více než 20 000 korun – a díky tomu jsou naše vozy cenově naprosto konkurenceschopné, v mnoha případech i zřetelně výhodnější než naše přímá konkurence, zejména při porovnání akčních cen,“ říká Pavel Šilha, ředitel zastoupení.
Např. model Opel Corsa nyní začínána ceně 199 800 Kč při výbavě ABS, čelní airbagy, posilovač řízení nebo centrální zamykání. A za cenu 209 800 lze pořídit třídveřovou Corsu Essentia 1.0 12V/48 kW včetně klimatizace a rádia. Nejžádanější model Corsa 111 s motorem 1.2 16V/63 kW, který je navíc vybavený tempomatem, kůží potaženým volantem, palubním počítačem, ESP, bočními airbagy či světly do mlhy se nyní bude nabízet za akční cenu 244 300 Kč, tedy o 19 000 levněji než dosud.
Pod hranicí 250 000 Kč nyní začíná pětidveřová Astra Classic 1.4 s bohatou výbavou, jen o 10 000 více, přesně 259 900 Kč, zaplatí zákazník za výbavu ještě bohatší o klima a autorádio. Kombi s motorem 1.4 16V/74 kW startuje na akční ceně 274 900 Kč.
Zlevnění se dotknou o nové Astry (od 325 900 Kč), sedmimístné Zafiry (od 384 700 Kč) i Insignie (od 498 200 Kč).
Na obzoru nová Meriva
K cenovému zvýhodnění všech modelů Opel ještě přidává zvýhodněné financování. Např. Corsu si lze při akontaci pouhých 4980 Kč pořídit na splátky za 2953 Kč měsíčně na 84 měsíců, Astru Classic lze při pořízení na leasing zakoupit již za 199 800 Kč.
Novinkou v oblasti komunikace je zpřehlednění a zjednodušení ceníků a výbav na internetu, což byla dosud též slabá stránka Opelu. Změny by se měly časem dotknout i dealerské sítě, kde také vidí nové vedení značky velké mezery, zejména v Praze.
„Jsme přesvědčeni, že nová prodejní strategie posune značku Opel v prodejních žebříčcích výrazně vzhůru. A to nás teprve čeká uvedení dalšího klíčového modelu, nové Merivy, která je díky své koncepci a především unikátní konstrukci dveří FlexDoors opravdu ideálním vozem především pro rodiny.“