iFLEET » Archiv 2005-19 » Opel představuje Zafiru Tourer
Nový Opel Zafira Tourer bude mít světovou výstavní premiéru v září na 64. mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem. Přídomek „Tourer“ v označení modelu má symbolizovat kvalitativní pokrok, který tímto modelem Opel v porovnání s...
Nový Opel Zafira Tourer bude mít světovou výstavní premiéru v září na 64. mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem. Přídomek „Tourer“ v označení modelu má symbolizovat kvalitativní pokrok, který tímto modelem Opel v porovnání s předchůdcem dělá. Příď karoserie zdobí dvojice „bumerangů“ s kryty světlometů, což evokuje model Ampera, u kterého byl tento designérský prvek představen poprvé. Celkově působí Zafira Tourer velmi uhlazeně a opouští tak účelové tvary předchůdců.
Nová variabilita
Nová Zafira Tourer nabídne zavazadlový prostor o objemu 710 litrů v pětimístné konfiguraci, maximálně pak 1860 litrů. Debutem bude také integrovaný záďový nosič jízdních kol Opel FlexFix druhé generace. Dosud si tento unikátní nosič, který se jednoduše vytahuje jako zásuvka ze zadního nárazníku, objednalo přibližně 60 000 zákazníků značky.
„Zafira je flexibilní ikonou značky Opel a její třetí generaci jsme se snažili dodat ještě více emocí a kvalit,“ říká Mark Adams, viceprezident značek Opel/Vauxhall odpovědný za design.
Konstruktéři zásadně vylepšili koncepci variabilních sedadel Flex7. Sedadla ve třetí řadě se opět dají zcela zapustit do podlahy zavazadlového prostoru, druhá řada má ale zcela novou konstrukci. Již se nejedná o třímístnou lavici, ale o tři samostatná sedadla, která lze nezávisle sklápět a posouvat v rozmezí 210 mm. Kromě toho lze opěradlo prostředního sedadla ve druhé řadě sklopit a otočit, čímž se vytvoří komfortní středová loketní opěrka pro pasažéry na krajních sedadlech. V tomto případě lze potom krajní sedadla posouvat v rozmezí až 280 mm, což je tedy o 70 mm více oproti standardní verzi a o 80 mm více v porovnání se Zafirou druhé generace. Každé krajní sedadlo druhé řady lze zároveň posunout o 50 mm směrem ke středu vozu a zvětšit tak prostor po obou stranách, což je princip, který nabídl například již Ford Focus C-Max v první generaci.
Podvozek
Podvozek nové Zafiry Tourer má zvětšený rozchod i rozvor kol, což přispívá k vyššímu jízdnímu pohodlí a dynamické stabilitě. Rozvor nyní činí 2760 mm (+ 57 mm), rozchod vpředu 1584 mm (+ 96 mm) a rozchod vzadu 1588 mm (+ 78 mm). Přední náprava je odvozena od modelu Insignia a má izolovaný pomocný rám. Konstrukce zadní nápravy je podobně jako u Astry kombinací vlečených ramen propojených torzní příčkou s Wattovým přímovodem. Tato konstrukce zaručuje vysokou stabilitu, ovladatelnost i vysoký komfort a dobrou akustickou izolaci. Zároveň je tato náprava lehčí a kompaktnější než složitá víceprvková náprava, která by z prostorových důvodů neumožňovala využití integrovaného záďového nosiče jízdních kol FlexFix.
Adaptivní podvozek FlexRide zvyšuje cestovní komfort a bezpečnost, když automaticky přizpůsobuje charakteristiku tlumičů pérování povrchu silnice, rychlosti jízdy v zatáčkách, naklánění karoserie a individuálnímu stylu jízdy konkrétního řidiče.
Nové prvky bezpečnostní výbavy
V bezpečnostní výbavě se nově objevují prvky jako adaptivní radarový tempomat ACC (Adaptive Cruise Control) s funkcí kolizního brždění CMB (Collision Mitigating Braking), který neustále monitoruje vzdálenost od vpředu jedoucího vozu. V nabídce bude také kamerový systém Opel Eye druhé generace s asistenčním systémem varujícím před nechtěným vyjetím z jízdního pruhu LDW (Lane Departure Warning), funkcí „čtení“ dopravních značek TSR (Traffic Sign Recognition), FDI (Following Distance Indication) který vizuálně informuje řidiče o vzdálenosti od vpředu jedoucího vozu, FCA (Forward Collision Alert) upozorňujícím řidiče vizuálními a akustickými signály na hrozící kolizi se vpředu jedoucím vozem a ILR (Intelligent Light Ranging) rozšiřujícím funkčnost adaptivních bi-xenonových světlometů AFL+. Dalším zajímavým prvkem výbavy je vyspělý parkovací asistent APA (Advanced Park Assist) pomáhá řidiči najít vhodnou mezeru pro zaparkování a navádí jej do ní. Záďová kamera Rear View Camera přitom výrazně usnadňuje couvání ve stísněných prostorách.
Motory
Mezi motory bude na výběr ze tří turbodieselů 2.0 CDTI. Půjde o agregáty o výkonech 81 kW, 96 kW a 121 kW. Nabídka zážehových motorů bude obsahovat dva přeplňované čtyřválce 1.4 ECOTEC o výkonech 88 kW a 103 kW. Všechny motory jsou standardně kombinované se šestistupňovými manuálními převodovkami, na přání se montuje i šestistupňový automat. Pro všechny motory je k dispozici systém Start/Stop a v nabídce se opět objeví i verze na stlačený zemní plyn CNG a propan-butan (LPG). Později přibudou i další verze.