iFLEET » Archiv 2005-19 » Opel vybavuje Insignii Biturbem a dalšími novinkami
Opel obohacuje nabídku své nejvyšší modelové řady Insignia o verzi CDTI BiTurbo, která bude na trh uvedena na začátku roku 2012. Technickou zajímavostí nového čtyřválcového naftového motoru s přímým vstřikováním paliva do válců systémem common rail...
Opel obohacuje nabídku své nejvyšší modelové řady Insignia o verzi CDTI BiTurbo, která bude na trh uvedena na začátku roku 2012. Technickou zajímavostí nového čtyřválcového naftového motoru s přímým vstřikováním paliva do válců systémem common rail je sekvenční dvoustupňový systém přeplňování.
Čtyřválec o objemu 2,0 litru díky němu dosahuje výkonu 143 kW, jeho nejvyšší točivý moment činí 400 N.m a výrobcem udávaná spotřeba je 4,9 l nafty na 100 km (tzn. emise CO2 pouze 129 g/km). Insignia BiTurbo přitom akceleruje z klidu na 100 km/h během za 8,7 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 230 km/h. Velmi nízké spotřeby je dosahováno také díky systému Start/Stop, kterým jsou vybavovány všechny verze s manuální převodovkou.
Od nového roku 2012 se v modelové řadě Insignia objeví i další technické inovace: Každý model s pohonem všech kol bude možno objednat s podvozkem SuperSport, jehož hlavní součástí je modifikovaná přední náprava HiPerStrut ze špičkové vysoce výkonné verze Insignia OPC. Přední náprava HiPerStrut výrazně umocňuje jízdní dynamiku. Dalšími novinkami v nabídce jsou nové asistenční systémy na bázi radaru, které zvyšují aktivní bezpečnost modelu Insignia.
Díky novému radarovému systému, umístěnému za maskou chladiče, se výrazně zvýšila i aktivní bezpečnost. Zájemci o model Insignia si nyní mohou objednat adaptivní tempomat Adaptive Cruise Control (ACC). Nový systém (na bázi radaru) udržuje automaticky navolenou rychlost při zohlednění nastaveného bezpečnostního odstupu od vozidla jdoucího vpředu. Radarový systém umožňuje i některé další funkce: Following Distance Indication (FDI) vizuálně informuje řidiče o vzdálenosti od vozidla jedoucího vpředu. Systém Forward Collision Alert (FCA) zase vizuálním a akustickým signálem upozorňuje řidiče na bezprostřední nebezpečí kolize s vpředu jedoucím vozem, funkce Collision Imminent Braking (CIB) zase automaticky zpomalí vůz, pokud by hrozilo riziko kolize.
Nový motor je možno kombinovat s pohonem předních nebo všech kol a se všemi třemi typy karoserie. Cena verze Cosmo 2.0 CDTI BiTurbo začíná na 769 900 Kč.