Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Archiv 2005-19 » Palivové články sériově: Mercedes-Benz třída B F-CELL

Palivové články sériově: Mercedes-Benz třída B F-CELL

 
6fc4_729945_1324055_5339_3590_09c745_26

úterý, 1. září 2009

Mercedes-Benz představil první sériový vůz na palivové články na světě. Jedná se o upravenou třídu B s označením F-CELL. První dvě stovky těchto vozů budou dodány zákazníkům na začátku roku 2010. Elektromotor použitý pro pohon vozu má výkon až 100...

 

Mercedes-Benz představil první sériový vůz na palivové články na světě. Jedná se o upravenou třídu B s označením F-CELL. První dvě stovky těchto vozů budou dodány zákazníkům na začátku roku 2010. Elektromotor použitý pro pohon vozu má výkon až 100 kW a maximální točivý moment 290 Nm, takže dynamické vlastnosti jsou v řadě ohledů lepší než u verze s dvoulitrovým zážehovým agregátem. Na rozdíl ní však má třída B F-CELL nulové emise.     

Centrem vozu je nová generace kompaktního a výkonného systému palivových článků, ve kterých reaguje ve vzduchu obsažení kyslík s vodíkem uloženým na palubě vozu pod tlakem 700 bar. Výsledkem této reakce je elektrický proud pro elektromotor a vodní pára. Dokonce i při teplotách - 25° C disponuje systém palivových článků Mercedesu třídy B F-CELL velmi dobrou výkonovou charakteristikou. Pro navýšení výkonu při předjíždění a pro využití energie vozu při brzdění je k dispozici obdobně jako u hybridů se spalovacím motorem lithium-iontový akumulátor s kapacitou 1,4 kWh.
 
Díky dojezdu asi 400 kilometrů a krátkým časům tankování (kolem tří minut) je bezemisní mobilita vozu třídy B F-CELL využitelná i na delších trasách, ale aby se lokální bezemisní provoz stal realitou ve větším rozsahu, bude zapotřebí vybudovat plošnou síť vodíkových čerpacích stanic.
 
Provozní bezpečnost třídy B F-CELL je po všech stránkách na stejně vysoké úrovni jako vozů Mercedes-Benz využívajících konvenční pohon spalovacím motorem. Integrovaná bezpečnostní koncepce třídy B F-CELL odpovídá specifickým vlastnostem nového systému pohonu. Ta využívá kromě jiného dlouhodobé zkušenosti Mercedesu s palivovými články a s vysokým elektrickým napětím v automobilu. Bezpečnost komponentů souvisejících se specifikou nového pohonu třídy B F-CELL byla optimalizována a potvrzena více než třiceti dodatečnými nárazovými testy.
Automobilka Daimler již najezdila se stovkou zkušebních vozů přes 4,5 milionu testovacích kilometrů a má tak k v současnosti dispozici asi nejrozsáhlejší zkušenosti s automobily využívajími palivové články.


 
617d_729943_1324049_5107_3379_09c745_248416_729941_1324043_4824_3282_09c745_101ce1_729946_1324058_5189_3460_09c745_27
 
 
 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz