Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Archiv 2005-19 » Peugeot 208 byl uveden na trh, úsporné tříválce budou k dispozici v září

Peugeot 208 byl uveden na trh, úsporné tříválce budou k dispozici v září

 
9953_208_1203jbl001

čtvrtek, 19. dubna 2012

Peugeot uvedl na trh svůj nový model 208. Úspěšná „dvojková“ řada staví dodnes na někdejším úspěchu modelu 206, zástupci značky ale zdůrazňují, že s 208 hodlají udělat ve vývoji jakýsi krok stranou. Namísto dalšího zvětšování rozměrů a ladění před...

 

Peugeot uvedl na trh svůj nový model 208. Úspěšná „dvojková“ řada staví dodnes na někdejším úspěchu modelu 206, zástupci značky ale zdůrazňují, že s 208 hodlají udělat ve vývoji jakýsi krok stranou. Namísto dalšího zvětšování rozměrů a ladění před lety vytvořeného konceptu se rozhodli k radikální změně. Vůz je oproti předchůdci 207 naopak co do vnějších rozměrů o něco menší, zcela nová architektura interiéru však přesto umožnila zvětšení místa pro osádku i zavazadla. Konkrétně je nová 208 oproti předchůdci 207 o 7 cm kratší, přičemž je na zadních sedadlech až o 5 cm více místa pro nohy, zavazadlový prostor má objem zvětšený o 15 dm3 a co je důležité zejména z hlediska spotřeby: vůz je také o 110 kg lehčí než jeho předchůdce. To se odrazilo ve spotřebě, která je díky lehčí konstrukci a novým tříválcům nižší až o 2 l/100 km.


Pracoviště řidiče se oproti předchozím zvyklostem zásadně změnilo, kaplička s přístroji ve vyvýšené poloze se nachází v jeho zorném poli a usnadňuje tak čtení provozních údajů. Další změnou je vyvýšený sedmipalcový dotykový barevný displej multimediálního systému s intuitivní grafikou. Obrazovka umožňuje jednoduchý přístup k různým funkcím, jako rádio, hands-free Bluetooth nebo zobrazení hudebních souborů přes USB port či streaming audia.


Peugeot se u nové 208 zaměřil na zvýšení hodnotnosti interiéru, ve kterém je použita řada nových materiálů. Kromě standardních sedadel jsou k dispozici také sportovní sedadla, zadní sedadlo je v základním stupni výbavy Access nedělené, ve vyšších stupních Active a Allure je dělené v poměru 1/3:2/3. Od druhého stupně výbavy je k dispozici i zmíněný multimediální systém s Bluetooth konektivitou, navigační systém je vždy za příplatek, ten ovšem činí příznivých 10 000 Kč.
K pohonu nového malého peugeotu bylo vybráno sedm agregátů, čtyři zážehové a tři vznětové. Mezi zážehovými agregáty se objevují nové úsporné tříválce 1.0 VTi 50 kW a 1.2 VTi 60 kW. Ty se však na trhu objeví až v srpnu, do té doby bude na výběr ze dvou čtyřválců 1.4 VTi 70 kW a 1.6 VTi 88 kW. Automobilka slibuje u nových tříválců velmi příznivou spotřebu 4,3 l/100 km respektive 4,5 l/100 km. Turbodiesely jsou zastoupeny agregátem 1.4 HDi 50 kW, pro který je k dispozici i verze 1.4 e-HDi o stejném výkonu, která slibuje spotřebu jen 3,4 l/100 km, tedy o 0,4 l/100 km méně než standardní 1.4 HDi. Dvojice agregátů 1.6 je standardně v provedení e-HDi o výkonech 68 kW a 84 kW.


Základní výbava Access nabídne stejnou bezpečnostní výbavu jako obě vyšší verze, tedy šest airbagů, dvoje úchyty ISOFIX na zadním sedadle, stabilizační systém ESP a řadu dalších elektronických „pomocníků“. Stejně jako obě vyšší výbavy má také přední okna ovládaná elektricky a zadní manuálně. Manuální klimatizace je za příplatek 20 000 Kč, rádio za 8900 Kč nebo 15 400 Kč (s USB a Aux vstupem, Bluetooth a ovládáním na volantu). Multimediální systém SMEG v této úrovni výbavy není k dispozici ani za příplatek, ve druhém stupni Active je již naopak součástí standardní výbavy vozu, stejně jako manuální klimatizace (dvouzónová automatická za příplatek 10 000 Kč) či elektrické ovládání vnějších zpětných zrcátek. V nejvyšším stupni výbavy jsou již ve standardu takíé kola z lehké slitiny, diodová světla denního svícení či zatmavená zadní skla.


Aktuální ceník zahrnuje zatím verze s motory 1.4 a 1.6 VTI a všechny turbodiesely. První cenou je částka 235 000 Kč za třídveřové provedení s motorem 1.4 VTi ve výbavě Access. Nejlevnější diesel je k dispozici za 275 000 Kč (1.4 HDi 3dv Access). Ve stupni výbavy Active, o který se předpokládá největší zájem, stojí 208 v pětidveřovém provedení a motorem 1.4 VTi 270 000 Kč, dieselem 1.4 HDi 310 000 Kč a v provedení 1.6 e-HDi 68 kW 340 000 Kč. V nejvyšším stupni výbavy Allure je v třídveřovém provedení k dispozici pouze agregát 1.6 VTi 88 kW za 310 000 Kč, v pětidveřovém provedení 1.4 VTi stojí novinka 305 000 Kč, s 1.6 VTi 325 000 Kč a s agregáty 1.6 e-HDi stojí 375 000 Kč nebo v silnější verzi 395 000 Kč. Ve všech případech se jedná o takzvané zaváděcí ceny, zvýhodněné oproti ceníku o 9900 Kč až 54 900 Kč.


 
5a89_208_1203jbl05059f4_208_1203jbl0241d08_208_1203jbl0229953_208_1203jbl00144d5_208bb91_208_1110pc022
 
 
 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz