Peugeot 4007 s dvouspojkovou převodovkou
čtvrtek, 10. září 2009
Peugeot 4007 nabízí automobilka nově s agregátem 2.2 HDi FAP doplněným robotizovanou převodovkou s dvojitou spojkou Dual Clutch System. Uvedená technologie spočívá v robotizaci řazení rychlostí u manuálního převodového ústrojí (nejedná se klasickou...
Peugeot 4007 nabízí automobilka nově s agregátem 2.2 HDi FAP doplněným robotizovanou převodovkou s dvojitou spojkou Dual Clutch System. Uvedená technologie spočívá v robotizaci řazení rychlostí u manuálního převodového ústrojí (nejedná se klasickou automatickou převodovku s hydroměničem) a v použití dvou spojek pro převod točivého momentu motoru. První spojka je umístěna na sudých stupních a druhá na lichých, podobně jako například u známého systému DSG automobilky Volkswagen.
Přesné elektronické řízení umožňuje předvídat změnu rychlosti a během několika desetin vteřiny hydraulicky sepne jednu ze dvou spojek, které fungují paralelně.
Robotizovaná převodovka vybraná pro model 4007 je šestistupňová, aby bylo možno co nejlépe využít výkony motoru 2.2 HDi FAP 115 kW. Ze stejného důvodu byla upřednostněna technologie mokré spojky schopné převést točivý moment 380 Nm (při 2000 ot/min).
Multifunkční převodovku DCS lze ovládat dvěma způsoby: v plně automatickém režimu se dvěma programy (Drive nebo Sport) případně v poloautomatickém (sekvenčním) režimu pomocí ovladačů změny rychlostního stupně umístěných za volantem.
System DCS poskytuje řidiči také asistenci při jízdě ze svahu. V závislosti na sklonu vozovky počítač povoluje vyšší či nižší brzdění motorem a zvyšuje tak komfort řízení. Stejně tak je tento model vybaven funkcí pomoci při rozjezdu do svahu, odvozené od ESP. Ta automaticky zabrzdí vůz na přibližně dvě sekundy a usnadní tak řidiči rozjezd v prudkém kopci.