iFLEET » Archiv 2005-19 » Peugeot 408: klame označením
Peugeot představil v Ženevě svou novinku, model 408, který ale není nástupcem modelu 407, tedy modelem střední třídy. Jedná se vůz postavený na bázi stávajícího modelu 307 a je de facto jeho verzí se stupňovitou zádí. Na rozdíl od předchozího sedanu...
Peugeot představil v Ženevě svou novinku, model 408, který ale není nástupcem modelu 407, tedy modelem střední třídy. Jedná se vůz postavený na bázi stávajícího modelu 307 a je de facto jeho verzí se stupňovitou zádí. Na rozdíl od předchozího sedanu 307 je však 408 designérsky svébytným vozem s elegantními splývavými liniemi. Zavazadlový prostor nabídne 481 litrů objemu.
Pro čínský trh nese vůz název Dong Feng Peugeot 408 a je výsledkem joint-venture mezi PSA Peugeot Citroën a čínskou skupinou DFM. Vyrábí v závodě Wuhan v čínské provincii Hubei.Technicky se model 408 nijak neliší od 308, stejný je také interiér. Vůz bude mít prodejní premiéru na čínském trhu, pro který je také primárně určen, počítá se s ním ale samozřejmě také pro evropské trhy, kde bude konkurentem podobně pojatého Renaultu Fluence.
Nástupcem řady 407 se tedy nestane model 408, ale 508. Ten ale Peugeot zatím v Ženevě představil jen jako koncept „5 by Peugeot“.