iFLEET » Archiv 2005-19 » Peugeot mění identitu a strategii
Rok poté, co se rozhodla pozměnit svou identitu značka Citroën se k témuž odhodlal také Peugeot. Tento krok se očekával a byl již v mnoha náznacích signalizován. Peugeot se stejně jako Citroën pokusí o „upmarketing“, který bude spojen například s...
Rok poté, co se rozhodla pozměnit svou identitu značka Citroën se k témuž odhodlal také Peugeot. Tento krok se očekával a byl již v mnoha náznacích signalizován. Peugeot se stejně jako Citroën pokusí o „upmarketing“, který bude spojen například s hybridními technologiemi, elektrovozem i specifickými modely, ať již modelem RCZ (na snímku) nebo konceptem SR1.
Peugeot bude klást ve své strategii velký důraz na ekologické technologie. V roce 2010 uvede na trh elektrický vůz i0n (verze modelu Mitsubishi i-MiEV) a užitkový elektromobil s nákladovým prostorem o objemu tří metrů krychlových, o rok později, v roce 2011 značka představí model 3008 s hybridní dieselovou technologií zvanou HYbrid4 a také mikrohybridní systém e-HDI (úspora paliva až 15 %). Za dva roky se předpokládá uvedení dobíjecího (Plug-in) hybridu. Na trh přijdou také jednostopé ekologické modely, jako například elektrický skůtr E-Vivacity (na trhu by měl být od roku 2011).
Součástí vizuální proměny značky je nové grafické ztvárnění tradičního lva ve znaku. Ten je s Peugeotem spojen od roku 1858 a ve své nové podobě má jednodušší design lev má novou, dynamičtější pozici. Modrá podkladová barva dostala sytější odstín a je použito nové písmo pro název značky. Prvním vozem, který ponese tento nový znak na kapotě, bude Peugeot RCZ, který bude na trh uveden na jaře roku 2010.
Změna znaku je doprovázena kompletním přepracováním vizuální prezentace. Cílem je dosáhnout vyšší reprezentativnosti a soudržnosti prezentace značky ve všech jejích aktivitách. Nová vizuální identita bude v celé síti Peugeot (10 000 prodejních a servisních míst po celém světě), zavedena do konce roku 2012. Nová strategie a „Corporate identity“ se projeví také v proměně internetových stránek automobilky. Produktové novinky zde budou například představovány v celoplošných videonahrávkách a prezentacích.
Peugeot bude rozvíjet také svůj program „Mu by Peugeot“, jehož cílem je navázat se zákazníky vztah nových rozměrů a současně zvýšit návštěvnost prodejen a využít tak této služby jako nástroje pro oslovení a získání nových klientů. Princip je takový, že si zákazník nákupem jednotek mobility přímo přes internet dobije svou kartu, kterou může následně použít na pronájem výrobků a příslušenství značky Peugeot (automobil, skútr, kolo, užitkový vůz nebo třeba jen GPS navigaci, střešní box...) nebo pro nákup služeb u partnerské společnosti. Držitel karty si například může rezervovat letenku, ubytování v hotelu, kondiční jízdy, školu smyku a pod.