Premiéra audi q5 v pekingu
pondělí, 21. dubna 2008
V Pekingu se 19. dubna na výstavě Auto China uskutečnila dlouho očekávaná světová premiéra nového SUV vyšší střední třídy Audi Q5. Vůz bude přímým konkurentem Mercedesu GLK, jehož sériová verze měla premiéru také v Pekingu. Q5 je dlouhý 4,63 metru,...
V Pekingu se 19. dubna na výstavě Auto China uskutečnila dlouho očekávaná světová premiéra nového SUV vyšší střední třídy Audi Q5. Vůz bude přímým konkurentem Mercedesu GLK, jehož sériová verze měla premiéru také v Pekingu.
Q5 je dlouhý 4,63 metru, široký 1,88 metru a relativně nízký – 1,65 metru. Jeho rozvoj 2,81 metru je podle Audi nejlepší hodnotou v tomto segmentu a díky němu je ve voze dost místa pro všech pět přepravovaných osob. Zavazadelník má objem 540 litrů a jednoduchým sklopením zadních zavazadel se dá zvětšit na 1560 litrů. V celém voze je řada dalších úložných míst, jako například uzavřené schránky, otevřené přihrádky, držáky pohárů a lahví atd. Samozřejmostí jsou přípojky na elektrický proud 220 V, na přání jsou k dispozici klimatizované schránky. Sériová výbava vozu dále zahrnuje elektromechanickou parkovací brzdu, inteligentní klíč s čipem, automatickou klimatizaci a kombinovaný displej ukazující mimo jiné ukazující doporučené stupně řazení. Za příplatek jsou k dispozici různé asistenční systémy, například k parkování, k držení jízdního pruhu atd.
Základní motorizací je jeden zážehový a dva vznětové motory. Zážehový 2.0 TFSI je zcela nově vyvinutý agregát o výkonu 155 kW a točivém momentu 350 Nm/1500-4200 ot. /min. Maximální rychlost činí 222 km/h a zrychlení z nuly na 100 km/h 7,2 sekundy. Průměrná spotřeba má dosahovat 8,5 l/100 km. Slabší vznětový motor 2.0 TDI nabízí výkon 125 kW a točivý moment 350 Nm při 1750–2500 ot. /min. Průměrná spotřeba se má pohybovat kolem 6,7 litru/100 km. Silnější vznětový motor 3.0 TDI – V6 má výkon 175 kW a točivý moment 500 Nm. Maximální rychlost dosahuje 225 km/h a zrychlení z nuly na 100 km/h 6,5 sekundy. Průměrná spotřeba má činit 7,7 litru na 100 km. Motor 2.0 TDI je spojen se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou, oba silnější agregáty 2.0 TSI a 3.0 TDI spolupracují se sedmistupňovou převodovkou s dvojitou spojkou. Všechny modely mají pohon 4x4. K cenám zatím Audi nic neoznámil.